Öğretmenlerde Denetim Odağı ve Örgütsel Vatandaşlık
Abstract
Bu çalışmada öğretmenlerde denetim odağı ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişki incelenmiştir. Örgütsel Vatandaşlık ile denetim odağı arasındaki ilişki; örgütsel adalet, takdir edilme ve dostluk gibi faktörler de hesaba katılarak incelenmiştir. Denetim odağı ve örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi açıklamak için kovaryans (ancova) analizleri kullanılmıştır. İç denetim odaklılık ile örgütsel vatandaşlık davranışları boyutları arasında orta düzeyde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. In this study relationship between locus of control among teachers and organizational citizenship behaviour is examined. The relationship between Organizational Citizenship and the locus of control has been examined by evaluating some factors such as organizational equity (justice), being appreciated and amity. The analysis of covariance (ancova) have been applied (used) to clarify (explain) the relationship between the locus of control and organizational citizenship. Significant relations have been determined at intermediate level among the dimensions of inner locus of control and organizational citizenship behaviors.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]