Toplam Kalite Yönetiminin Yüksek Öğretimde Devlet Konservatuvarlarının Müzik Bölümlerinde Uygulanabilirliği
Abstract
Bu çalışmada Toplam Kalite Yönetimi hakkında genel bir bilgi verilerek, eğitim alanında uygulanabilirliği ve bu yönetim felsefesinin Devlet Konservatuvarlarının Müzik Eğitimi Bölümlerinde uygulanabilirlik alanları araştırılmıştır. Toplam Kalite Yönetimi felsefesinin Devlet Konservatuvarları Müzik Eğitimi Bölümlerine uygulanması sonucunda bu kurumların 21 yy da çağdaş eğitim sistemi içinde sanatsal üretkenliklerinin ve performanslarının arttıracağı ifade edilmiştir. Bu duruma paralel olarak Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları sayesinde Devlet Konservatuvarlarının Müzik Eğitimi Bölümlerinin sürekli gelişim süreci içinde olmaları ile müzik eğitimi açısından toplumun gelişen ihtiyaçlarına olumlu katkılar sağlayacağı üzerinde durulmuştur. Yapılan anket çalışmasıyla öğretim elemanlarının Toplam Kalite Uygulamalarına ilişkin önermelere yaklaşımları ölçülerek, bu yönetim felsefesine bakış açıları belirlenmeye çalışılmıştır. In this study information about Total Quality Management has been given in general; and practicability in music education area and Musıc Education Department of State Conservatoıre has been investigated. As a result of practicing Total Quality Management in Musıc Education Department of State Conservatoıre ıt has been expressed that artistic productivity and performances will be increased in 21th century modern education system. Paralel to this condition, State Conservatoıres contribute to developing requirements of the community in pozitive manner by Practicing of Total Quality Management and being in a continuous development process has been discussed. The Approach of lecturers has been considered with a questionnaire about Practicing of Total Quality and their point of view about this Management Philosophy has been determined.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]