The Internet in Education
Abstract
This paper is aimed at discussing some issues surrounding the use of
the Internet in education. Educating people effectively and appropriately is a
major issue in the modern world. In order to achive a high level of success,
educators must think about the variables that affect teaching and learning.
The Internet has become one of the variables that affect education as well as
everyday life. There are two different discources about the effects of, and
reasons behind the use of the Internet in schools. The incerementalists
suggest that the actual effect of Information and Communication
Technologies (ICT), and therefore the Internet, would be gradual, and
curriculum delivery would be more efficient. According to transformative
approach, the new technolgoies would change the means and ends of
education radically.
There is another dimension to this discussion. There are two opposing
attitudes towards the use of the Internet in education, enthusiasm or
resistance. Enthusiastic people think that the internet is a powerful tool for
active and constructive learning. Contrary to that, some people belive that
the Internet exposes users to surveillance and commodification. Thus, this
paper critically argues issues about the Internet in education such as
advantages and disadvantages of it, globalisation and censorship. Bu makale eğitimde internet kullanımı hakkındaki bazı konuları
tartışmaktadır. Modern dünyada insanları etkili ve uygun bir şekilde
eğitilmesi önemli bir konudur. Yüksek seviyede bir başarı elde edebilmek
için eğitimciler öğrenme ve öğretimi etkileyen faktörler hakkında kafa
yormalıdır. Internet’te eğitimi etkileyen faktörlerden biri halini almıştır.
Internet’in eğitimde kullanılmasının arkasında yatan sebepler ve etkisi
hakkında iki değişik söylev vardır. Sürekli artımcı görüş (incrementalist)
bilişim ve iletişim teknolojilerinin ve dolayısıyla da internetin, etkisinin
zaman içerisinde yavaş yavaş ve sürekli artacağını ve müfredatın verilmesinin daha etkili olacağını savunmaktadır. Transformatif görüş ise,
yeni teknolojilerin eğitim araçlarının ve ürünlerinin tamamen köklü değişime
uğrayacağını savunmaktadır.
Bu tartışmanın başka bir boyutu daha vardır. İnternetin eğitimde
kullanılması hakkında iki karşıt görüş vardır. Internetin eğitim açısından iyi
olduğunu düşünenler (enthusiastic) internetin aktif ve yapılandırmacı eğitim
için çok iyi bir araç olarak görüyorlar. Karşıt görüşte olanlar (pesimists) ise
internetin kullanıcılarını gözetim ve pazarlamaya karşı korumasız bıraktığına
inanmaktadır.
Bunlardan dolayı, bu makale internetin eğitimde kullanımındaki
meseleleri, avantajlarını, dezavantajlarını, küreselleşmeyi ve sansür’ü
tartışmaktadır.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
5Issue
2Collections
- Cilt 5 : Sayı 2 [17]