Öğretmenlerin İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Programında Yer Alan Anlama Becerileri ile İlgili Hedeflere Önem Verme Dereceleri ve Öğrencilerin Hedefleri Kazanım Düzeyleri
Abstract
Bu çalışma; ilköğretim 8. sınıf öğretmenlerinin Türkçe programında
yer alan hedeflere ne derecede önem verdiklerine ve öğrencilerin bu
hedefleri ne düzeyde kazanabildiklerine yönelik görüşlerini ortaya koymak
amacıyla yapılmıştır. Çalışma, anlama (okuma ve dinleme) becerileri ile
ilgili hedeflerle sınırlandırılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
Likert tipi bir anket kullanılmıştır.
Öğretmenler okuma ile ilgili hedefleri daha fazla önemsemekte ve
öğrenciler bu hedefleri daha yüksek düzeyde kazanabilmektedirler. Dinleme
ile ilgili hedeflere ise öğretmenler hem az önem vermekte hem de öğrenciler
bu hedefleri daha düşük düzeyde kazanabilmektedirler. Okuma ile ilgili
hedeflerde öğretmenler, öğrencilerin başarısının düşük olduğu konulara daha
fazla önem verme eğilimindedirler. Dinleme ile ilgili hedefler de ise,
öğretmenlerin hedeflere önem verme dereceleri ile öğrencilerin bu hedefleri
kazanma düzeyleri arasında bir ilişki bulunamamıştır. The aim of this study is to determine the degree of Turkish language
teachers’ opinions of the importance of course objectives and the level of
accomplishment of course objectives by students. The data is gathered via a
likert type instrument.
Teachers find reading objectives more important than others and
students achieve reading objectives more ofen than other objectives. The
objectives related to listening are seen less important by teachers than other
objectives and students’ achivement is lower in listening than other
objectives. Within the reading objectives, teachers atribute relatively more
importance to objectives at which student achivement is low.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
5Issue
2Collections
- Cilt 5 : Sayı 2 [17]