İlköğretim 1. Kademe Ders Kitaplarının Öğrenci Düzeyine Uygunluğu
Abstract
Bu çalışmada, Uşak Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim
Dalında vermiş olduğum “Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi” dersinde,
öğrencilerin, ders kitaplarını “hermeneutik” ve “içerik analizi” yöntemlerini
kullanarak değerlendirdikleri; ders kitaplarına ilişkin raporları irdelenerek,
öğretmen adaylarının ders kitaplarına ilişkin görüşleri belirlenmeye
çalışılmaktadır.
Araştırmada; ilköğretim 1. kademe ders kitaplarının; çocukların
bilişsel düzeyine uygun olup olmadığı, ders kitaplarının çocukların duyuşsal
düzeyine uygun olup olmadığı, ders kitaplarının biçimsel özelliklere uygun
olup olmadığı sorularına yanıt aranmaktadır.
Öğrencilere göre; incelenen ders kitapları biçimsel açıdan uygun
görülmemekte, bilişsel ve duyuşsal düzeye uygunluk açısından da önemli
eksiklikler taşımaktadır. In this study, students in the Subject Area Textbook Examination
Course I was teaching in the Department of Elementary Education, Usak
Collage of Education, reviewed textbooks, using hermeneutic and content
analysis technique. Pre-service teachers’ views on textbooks were researched
by examining their review reports.
In the research study, answers of the following questions were
determined: Whether first level elementary textbooks are appropriate for
students’ cognitive and affective level, and whether those textbooks have
appropriate format.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
6Issue
1Collections
- Cilt 6 : Sayı 1 [9]