Üstün Zekalı ve Özel Yetenekli Öğrencilerin Yabancı Dil (İngilizce) Öğretiminde Metafor Sisteminin Uygulanması
Abstract
Çalışmada üstün yetenekli öğrencilerin yabancı dil öğretiminde metafor tekniği uygulamasının öğrenci başarısına etkileri incelenmiştir. Araştırma Aydın Doğan Bilim Sanat Merkezinde 2005-2006 öğretim yılında 38 üstün yetenekli öğrenci ile yapılmıştır.
Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu model uygulanmıştır. Öntest, sontest, İngilizce Dersi Etkinlik Gözlem Formu ve İngilizce Dersi Performans Değerlendirme Ölçeği ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Öğrencinin İngilizce öğrenimine karşı olan tutumunun ve İngilizce öğrenirken uyguladığı yöntemin belirlenmesi amacıyla İngilizce Dersi Etkinlik Gözlem Formu oluşturulmuştur. Bu form deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin aileleri, sınıf veya İngilizce öğretmenleri ve uygulama yapan öğretmen tarafından doldurulmuştur. Araştırmada yer alan grupların, yabancı dil öğrenirken İngilizce cümle kurma, yeni kelime öğrenirken çağrıştırıcılar kullanma, öğrenirken metaforlar oluşturma gibi alanlardaki başarılarını gözlemek amacıyla İngilizce Dersi Performans Değerlendirme Ölçeği hazırlanmıştır.
Ölçme aracı ile elde edilen puanların ortalamaları istatistiksel olarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Ölçme araçlarından elde edilen puanların gruplar arasında karşılaştırılması için, “t” testi kullanılmıştır.
Bu araştırmaya göre, metafor tekniğinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarı ortalaması, geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı ortalamasından daha yüksektir. The purpose of the study was to investigate the effects of metaphorical learning method for gifted and talented students’ foreign language teaching (English). 38 gifted and talented students involved in the study in Aydın Doğan Science and Art Center in 2005-2006.
In this study, researcher employed pretest-posttest control group model. Measure devices of the study were pretest, posttest, English Lesson Activity Observation Form and English Lesson Performance Evaluation Measure (rubric). The researcher formed measure devices to gather data which is necessary for the study, to measure students’ English knowledge and to balance groups (pretest) at the beginning of the study and to see groups’ situation (posttest) at the end of the study. English lesson activity observation form was prepared to determine student’s attitude to English learning and to learn his foreign language method. Student’s parents, English teacher and researcher filled this form. The aim of the English lesson performance evaluation measure was to observe control and experiment group students’ sentence structuring level and their metaphor usage proportion when learning foreign language.
After the collection of the data, the independent samples t-test with a = .05 was used in the analysis of the quantitative data.
The study demonstrated that the experiment group students’ who learned with metaphoric learning strategies academic success is better than the control group students’ who learned with traditional instruction method.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]