Anadolu Öğretmen Liselerinde Okutulan Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri ile Eğitim Fakültelerinde Okutulmakta Olan Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerinin İlişki Düzeyleri
Abstract
Çalışmada Anadolu Öğretmen Liselerinde okutulan Öğretmenlik Meslek Bilgisi dersleri ile Eğitim Fakültelerinde okutulmakta olan Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerinin ilişki düzeyleri incelenmiştir. İlişki düzeyleri, Anadolu Öğretmen Liselerinden mezun olup Eğitim Fakültelerinde öğrenimlerini devam ettiren öğretmen adayları ile eğitimcilerin görüşleri doğrultusunda belirlenmiştir. Bu derslerin ilişki düzeylerinin yanı sıra Anadolu Öğretmen Liselerinin Eğitim Fakültelerine kaynak olmada verimlilik düzeyi açıklanmış, görüşleri desteklemesi açısından da Anadolu Öğretmen Liselerinde okutulan derslerin içerik incelemesi yapılmıştır. Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerinin ilişki düzeyleri, bu liselerden mezun olan öğretmen adaylarının görüşleri ve yapılan içerik incelemesi sonucunda, Anadolu Öğretmen Liselerinin Eğitim Fakültelerine kaynak olduğu ve kendi kuruluş amaçlarına hizmet ettiği ortaya konmuştur. In this research analysed the relation level between the lessons of teaching profession at Anatolian Teachers High Schools and the lessons of teaching profession which are still teaching at Faculties of Educations. The relation level is determined point of view of the students who are graduated from Anatolian Teachers High Schools and the students are still teaching their education. Beside these relation level of the lessons, explained that Anatolian Teachers High Schools are level to be productive for basic of the Faculties of Educations, and supported the already anounced view of graduating from these students and the Anatolian Teachers High Schools are the basic of Faculties of Educations.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]