İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerini Edinebilme Düzeyleri
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini edinebilme düzeylerini belirlemektir. Öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini edilebilme düzeyleri cinsiyet ve sosyo-ekonomik açıdan karşılaştırılmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiş ve örneklemi Uşak il merkezindeki farklı okullardaki 130 kız ve 158 erkek ilköğretim 5. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından hazırlanan ölçme aracının olarak güvenirliği (Cronbach a) %78 bulunmuş, geçerlilik için uzman görüşlerine başvurulmuştur. Sonuç olarak öğrencilerin bilimsel işlem becerileri cinsiyet açısından değerlendirildiği zaman ortalama değeri kızların erkek öğrencilere göre yüksek çıkmış fakat bu farklılık anlamlık düzeyinde farklılık göstermemiştir. Okulların bulundukları sosyo-ekonomik çevre göz önüne alındığı zaman sosyo-ekonomik açıdan iyi durumda olan okullardaki öğrencilerin bilimsel işlem beceri düzeyleri diğer okullara göre anlamlı bir şekilde farklı çıkmıştır. Diğer taraftan 5. sınıf düzeyindeki öğrenciler programda belirtilen bilimsel beceri kazanım düzeyleri istenilen seviyenin çok altında çıkmıştır (%50’nin altında). The purpose of this study was to determine 5 th grade primary school students’ the level of acquisition of science process skills. The acquisition levels of students’ science process skills were compared with the gender and socio-economic factors. The design of study was based on the survey method and the sample of study was 130 female and 158 male students selected from the province center of Uşak at the 5th grade. The scale of study to measure 5 th grade students’ science process skills was developed by the researcher and the reliability coefficient of the scale was found 0.78 as Cronbach
a. For the validity of scale, the panel judges controlled the scale. In the result, when the science process skills were evaluated for gender, the mean of 5th grade female students was higher than that of male students but this difference was not statistically significant. At the base of school environment selected from different socio-economic status, the students coming from better socio-economic school environment have significantly higher science process skill means than the students coming from low level socio¬economic school environment. Additionally, 5th grade students could not attain the science process skills at the desired level (below 50%).
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]