Uşak’ta Eğitimin Dağılımı
Özet
Uşak, Ege bölgesinin İç batı Anadolu bölümünde yer almaktadır. Şehir ile ilgili olarak eğitim alanında detaylı bilimsel araştırmalar yeterince yapılmamıştır. Bu durum araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır.
Araştırmada Uşak’taki eğitim faaliyetleri nedensellik, sebep-sonuç, dağılım gibi bilimsel ilkeler dikkate alınarak açıklanmaya çalışılmıştır. Eğitim faaliyetlerinin ülke genelinde tarihi gelişimi de ele alınarak, özelde Uşak ilindeki eğitimin gelişimi incelenmiştir. Özellikle 2001-2002 öğretim yılında Uşak’ta eğitimin dağılımı, bilimsel araştırma yolları kullanılarak incelenilmeye çalışılmıştır.
Şehrin eğitim yapısı incelenirken basılı kaynaklar, istatistik verileri ve yerinde yapılan gözlemlerden yararlanılmıştır. 2001-2002 öğretim yılı bilgi ve istatistikleri İl Milli Eğitim Müdürlüğünden temin edilmiştir.
Yapılan çalışma sonucunda Uşak’ta eğitimin istenilen ölçüde gelişmediği belirlenmiştir. 8 yıllık zorunlu eğitim uygulaması nedeni ile, 2001-2002 öğretim yılında ilköğretime talebin fazla olduğu görülmüştür. Ancak ortaöğretime geçişlerde öğrenci sayısında önemli düşüşler olduğu belirlenmiştir. Araştırma sahasının topografik yapısı ve kırsal yerleşmelerin fazla sayıda ve dağınık olması ortaöğretime talebi düşürmektedir. Uşak is in the middle-west Anatolian Region in Turkey. There hasn’t been made enough detailed scientific research in the field of education about the city. This case forms the main purpose of the research.
In the research, education in Uşak has been tried to be explained considering scientific principles such as causality, cause-result and the dispersion principles.
Considering the historical development of education around the country, the development of education in the city of Uşak has been mainly examined. Especially in 2001-2002 educational year, the dispersion of education Uşak has been tried to be examined by using scientific research methods.
While examining the structure of education in the city, printed sources, statistics information and the observations that are made in suitable places have been used. Information and statistics about 2001-2002 educational year has been provided from the City Administration of Education.
As a result of the research, it has been found out that the education in Uşak hasn’t developed as much as people expected. Because of the 8 year obligatory education, it has been found out that there was much demand for the primary education in the 2001-2002 educational year. But it has been found out that there has been important decrease for the demand for Secodary Education. The topographic sturucture of the researh field and large amount of dispersed village settlement decreaset the demand for the secondary education.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3339Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]