6. Sınıf Yeni Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenip Değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; 2005 yılında hazırlanan yeni sosyal bilgiler programı ve program içeriğine uygun olarak hazırlanan sosyal bilgiler ders kitabını hazırlık çalışmaları, değerlendirme soruları, bilimsel içerik, dil/anlatım, görsel düzen, fiziksel yapı, gerekli öğeler ve yardımcı materyaller açısından öğretmen görüşlerinin neler olduğunu belirlemektir.
Bu amaç doğrultusunda konuyla ilgili hazırlanan anket 117 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmaya sonucunda; öğretmenler 6’ıncı sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabını hazırlık çalışmaları ve yardımcı materyaller açısından yetersiz , bilimsel içerik, dil ve anlatım, görsel düzen, fiziksel yapı ve içermesi gereken öğeler açısından yeterli bulmuşlardır. The basic aim of this investigation is to point out what the teachers' views are,about new social learning programme which was prepared in 2005 and social learning lesson book prepared by being suitable to content of programme from the sight of preparation works,evaluation works,evaluation questions,scientific content,language and expression,visual order,physical structure,essential elements and auxiliary materials. In the way of this aim,the inquiry which was prepared concerning the subject has been carried out on 117teachers.
At the end of the investigation,the teachers have found out that social learning lesson book of sixth class is inefficient from the sight of prepation works and auxiliary materials and this book is efficient from the sight of scientific content,language and expression,visual order ,physical structure order and elements which must be taken place
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]