Web Tabanlı İşbirliğine Dayalı Öğrenim: Öğrenme İçin Sosyal Etkileşim
Abstract
Bu makale web tabanlı (ve bilgisayar destekli) işbirliğine dayalı
öğrenme üzerine bir incelemedir. Eğitim kuramları işbirliğine dayalı
öğrenmenin neden önemli olduğuna dair bilgiyi bize sağlamıştır. Birçok
araştırmacı işbirliğine dayalı öğrenim sayesinde öğrencilerin öğrenmelerinin
geliştiğini ve üst seviyede düşünme becerisine ulaştıklarını vurgulamıştır.
İşbirliğine dayalı öğrenimde anahtar konular; sosyal etkileşim, yetişkin ve
akran desteği ile dildir. Bilgisayar ve internet, işbirliğine dayalı eğitim
uygulamalarına yeni bir boyut kazandırmıştır. Dolayısıyla bu makale, eğitim
kuramları kaynaklı teknoloji kullanan, işbirliğine dayalı öğrenim
uygulamalarına sosyal etkileşim, dil ve konuşmaya özel bir önem vererek,
literatürü eleştirel bir şekilde incelemektedir. Sosyal yapılandırmacı (social
constructivist) yaklaşım çerçevesinde işbirliğine dayalı eğitim tartışması
yapılacaktır. İşbirliğine dayalı öğrenimin ve teknoloji kullanılan işbirliğine
dayalı ortamlarda ortaya çıkabilecek sorular da bu makaleye dahil edilmiştir. This paper presents a literature review on web-based (and computersupported)
collaborative learning. Theories of learning have provided the
knowledge of reasons for collaborative learning. Many researchers have
emphasized that through social interaction in collaborative learning students
are able to develop higher order thinking skills and enhanced learning. The
key issues emerged in collaborative learning research are social interaction,
adult and peer support, and language acts. New technologies, the computer
and the Internet, have also brought about new dimensions to the traditional
collaborative learning applications. Therefore, this paper tries to critically
review the literature on applications of collaborative learning with new technologies derived from learning theories with a particular attention to
interaction, language acts and chat. Social constructivist approach is at the
core of the discussion in this paper. it also contains critics' views on
disadvantages of collaborative learning in general, and computer
involvement in collaborative learning.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
6Issue
2Collections
- Cilt 6 : Sayı 2 [18]