Sosyal Bilgiler Dersinde Animasyon ve Dijital Harita Kullanımının Öğrencilerin Mekânı Algılama Becerilerine Yönelik Etkileri
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6.sınıf Sosyal Bilgiler dersi ‘Yeryüzünde Yaşam’ ünitesinde öğrencilere verilmesi gereken temel becerilerden mekânı algılama becerisinin animasyon ve dijital harita ( sayısal harita ) kullanılarak geliştirilmesidir.
Araştırmada 24 sorudan oluşan çoktan seçmeli başarı testi kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezleri SPSS 15 programı kullanılarak test edilmiştir. Geliştirilen ölçme aracı Afyonkarahisar il merkezinde bulunan Atatürk ilköğretim Okulu 6. sınıf öğrencilerinden 50 kişiye uygulanmıştır. 6/B sınıfı öğrencileri kontrol gurubunu 6/D sınıfı öğrencileri ise deney gurubunu oluşturmuştur. Üç hafta süren çalışmada konular her sınıf için 9 ders saati işlenmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre, Deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin uygulama öncesinde ön test akademik başarı puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin uygulama sonrasında son test akademik başarı puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Deney grubunda yer alan öğrencilerin uygulama öncesi ve uygulama sonrasında akademik başarı puanları arasında anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Kontrol grubunda yer alan öğrencilerin uygulama öncesi ve uygulama sonrasında akademik başarı puanları arasında anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür.
Bu sonuç Sosyal Bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığını ortaya koymuştur. Sosyal Bilgiler dersinde özellikle öğrencilerin kavramakta zorlandığı coğrafya konularının işlenmesinde bilgisayar destekli görsel öğelerin kullanılması öğrencilerin başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. by using the animation and digital map (education technologies) in the Unit of “Life on the Earth”.
In this search a success test used which formed with 24 multiple questions. The hypotheses of the search are tested by the usage of SPSS 15 program. The measurement have been applied on the 50 students of Atatürk Primary School -which is in the city centre- 6th Grade . The students of 6/B has been the control group and the students of 6/D has been the experiment group. The subjects has finished at 9 lesson minutes for each classes and lasted after 3 weeks.
According to the search results , It was seen that there wasn’t an obvious difference in the first academic test success points between the students who have been the experiment and control groups before the implementation. After the implementation it was ensued that there has been a clear difference in the last academic test success points between the experiment and control groups but this difference was in favour of experiment group. It was seen that there has been a clear difference in the academic test success points of Experiment group, both before and after the implementation. It was seen that there has been a clear difference in the academic test success points of Control group, both before and after the implementation.
This result proved that usage of the animation and digital maps improved the academic success of the Social Sciences students. As a subject of Social Sciences, usage of the visual materials- supported by the computer- has a huge effect, especially in the matter of the subjects of geography which is difficult for students to understand.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]