Sadık Karahan ve Uşak’ta Eğitim (1930-1950)
Özet
Çalışmada Uşaklı eğitimci Sadık Karahan’ın hayatı ve 1930-1950 yılları arasında Uşak’ta eğitimin dağılımı incelenmiştir. Bu çalışma ile Türkiye Cumhuriyeti eğitim politikası ve uygulamalarının, 1930-1950 yılları arasında Kütahya Vilâyeti’ne bağlı Uşak Kazası’na nasıl yansıdığı ve eğitimin gelişmesi için Sadık Karahan tarafından yapılan çalışmalar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Değerlendirme yapılırken dönemin okulları; binaları, hocaları, öğrenci mevcutları ve eğitim programları açısından ele alınmıştır. Çalışmanın ana kaynağını Sadık Karahan Özel Arşivi ile Uşak Merkez Milli Eğitim Müdürlüğü Arşivi oluşturmaktadır. 1930-1950 yılları arasında Uşak’ta eğitimin Cumhuriyet’le birlikte yaygınlaştığı ve geliştiği görülmüştür. In the study the life of educator Sadık Karahan from Uşak and the level of education in Uşak from 1930 to 1950 was studied. Under the light of this study the education policy of Turkish Republic and how the effect of the practice from 1930 to 1950 in Uşak town, the province of Kütahya have been. The studies performed by Sadık Karahan in the educational field have been appraised. While evaluating, the schools, the constraction of the schools, the educators, teachers, the number of students and teaching programmes have been discussed. The main source of this study have been special archive of Sadık Karahan and the archive of Directorete of Uşak National Education. It is clearly understood that the education between the years 1930 and 1950 in Uşak has become widespread and developed soon after republic was founded.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3490Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]