Türkiye’deki Opera/Şan Eğitiminde Başlangıç Düzeyi Ses Eğitimi Yaklaşımları
Abstract
Bu araştırma, Türkiye'deki opera/şan eğitimi veren kurumlarda başlangıç düzeyi olan hazırlık ya da lisans 1. sınıfta, ses eğitmenlerinin, öğrencilerini eğitirken nasıl bir yöntem izledikleri, nelere önem verdikleri, teknik ve uygulamalarının neler olduğu ile ilgili temel konuları içermektedir.
Türkiye'de şan pedagojisi ve uzmanların yaklaşımlarını belirlemek adına özgün ve yeni bir çalışma olması hedeflenmiş, bunun için nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay incelemesi uygun görülmüş, İzmir, Ankara ve İstanbul'da Devlet Konservatuvarlarında eğitim vermekte olan uzmanlarla katılımlı görüşme ve derslerini gözlem yoluyla veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda; alt problemlere göre düzenlenen veriler işlenmiş ve ses eğitiminin temel tekniği olan nefes, ses egzersizleri, ders süresi, uygulanan repertuvar ve değerlendirme konularına yönelik görüşler, uygulamalar ve eğitim yaklaşımları tespit edilmiştir. Araştırmanın alana katkı sağlayacağı, opera/şan eğitiminde pedagojik yaklaşımlarla ilgili yeni araştırmalara destek olacağı düşünülmektedir. This research, contains the basic issues related with, how is the method that voice trainers in the preparation classes or 1st grades in the institutions in Turkey giving opera/singing education, use to train their students, what are their priorities,and what are the techniques and practices they use.
In this study it is aimed to make an original and new study to determine the approaches of singing pedagogy and specialists in Turkey. To achieve this aim, case study, which is one of the qualitative research methods, is chosen and the data is collected via interview and lesson observation techniques from profesors giving lectures in State Conservatories in İzmir, Ankara and İstanbul. As the conclusion of this research; the data, which is arranged according to the sub-problems are processed and the concepts, practices and practical education approaches related with breath, which is the basic technique in voice training, voice exercises, lesson length, the repertory practised and evaluation. It is thought that this research will contribute the educational practices in vocal training and will support the new researches related with the pedagogical approaches in opera/singing education.