Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOcak, Gürbüz
dc.date2015-04-01
dc.date.accessioned2015-04-01T08:32:39Z
dc.date.available2015-04-01T08:32:39Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3558
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim dördüncü sınıf Türkçe dersinde, yapılandırılmış buluş yoluyla öğretimin öğrenmede kalıcılığa etkisi incelenmek istenmiştir. Bu araştırma, 2004–2005 öğretim yılı birinci döneminde Erzurum merkezde bir ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmada kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Bu çalışmada yapılandırılmış buluş yoluyla öğretimin yapıldığı deney grubu ile sunuş yoluyla öğretimin yapıldığı kontrol grubu arasındaki farkın, akademik başarı ve kalıcılık düzeyi bakımından deney grubu lehine anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the effect of constructed discovery teaching on permanence of learning in the fourth grades Turkish literature lesson of elementary education. The study was carried out in a primary school that was in the center of Erzurum in the first term of 2004-2005 education years. In this study, the experiment design with control group was used. The difference between the experimental group studied with constructed discovery teaching and the control group studied with expository teaching was found meaningful in favor of experimental group from the point of view of academic achievement and permanence level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectBuluş Yoluyla Öğretim ve Zamir-fiilen_US
dc.titleBuluş Yoluyla Öğretimin Öğrenmede Kalıcılığa Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Constructed Discovery Teaching on Permanence of Learningen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAKÜ., Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage290en_US
dc.identifier.endpage297en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster