Why Are Teachers Resistant to Change? Key Issues and Challenges in Technology Integration
Abstract
The technology adoption in education is a very complex process that
includes different components and variables such as quality of teacher
training in technology, quality of technology hardware and software, and
student and teacher attitudes toward technology. Even though technology
can be an effective tool when used properly in teaching and learning,
teachers still show resistance to integrate technology into their classrooms.
The purpose of this article is to investigate key issues and challenges
concerning technology integration into the classroom. Eğitimde teknoloji adaptasyonu, hizmet içi teknoloji eğitiminin
kalitesi, kullanılan donanım ve yazılımın kalitesi, öğrenci ve öğretmenlerin
teknolojiye karşı tutumları gibi farklı ve çok yönlü değişkenler içeren
kompleks bir işlemdir. Teknolojinin, eğitim ve öğretimde uygun bir şekilde
kullanıldığında, çok etkili bir araç olabileceği bilinmesine rağmen,
öğretmenler halen daha teknolojiyi derslerine entegre etmede direnç
göstermektedirler. Bu makalede teknoloji entegrasyonunda karşılaşılan temel
problemler ve zorluklar incelenmektedir.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
8Issue
1Collections
- Cilt 8 : Sayı 1 [15]