Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGünbayı, İlhan
dc.contributor.authorKarahan, İlyas
dc.date2015-04-02
dc.date.accessioned2015-04-02T11:03:59Z
dc.date.available2015-04-02T11:03:59Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3593
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim okulu sınıf ve branş öğretmenlerin okullarda yaşanan çatışmalarda kullandıkları çatışma yönetim biçemlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma da elde edilen veriler ışığında; bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki varyans analizleri, tukey testleri ve anket maddelerine göre sınıf ve branş öğretmenlerinin çatışma yönetim biçemlerine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Sınıf ve branş öğretmenlerimizin çatışmaların yönetiminde kullandıkları biçemler ve cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediği incelendiğinde, aralarında anlamlı bir farkın olmadığı ancak diğer alt değişkenlere bakıldığında yaşça ve kıdemce üst grupta yer alan öğretmenlerin tümleştirme, kaçınma ve ödün verme ve uzlaştırma biçemlerini daha çok kullandıkları yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Görev bölgelerine göre öğretmenlerin çatışma biçemlerinde farkın olup olmadığı yöndeki bulgulara bakıldığında ise, sadece ilçe merkezinde görev yapan öğretmenleri hükmetme biçemini daha fazla kullandıkları yönünde görüş bildirmişler. Araştırmanın sonucunda okulda yaşanan çatışmaların en aza indirgenmesi ve daha etkin yönetilmesi için öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study the views of compulsory school teachers primary and junior high school on the conflict experienced in schools and its management styles were studied. In the lights of the findings of the study the views of compulsory school teachers on conflict management styles were discussed via t-test for equality of means, f-test and Tukey tests. As a result of the study, when we looked the findings related with what styles teacher used and the gender in the management of conflict, there was no difference statistically significant. However as for age and seniority older teachers and the teachers with more seniority scored higher in integrating, obliging, avoiding and compromising styles than younger ones and the teachers with less seniority. When we looked at the findings related with teachers conflict management styles according to where they worked, only the ones working in not in the city center but in the country scored higher in the style of authority than the ones working in city center. As a result of these findings, suggestions were put forward how to diminish conflicts experienced in school setting and to manage conflict effectively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇatışmaen_US
dc.subjectÇatışma Yönetimien_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.titleİlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Kurum İçi Çatışmaları Yönetim Biçemlerien_US
dc.title.alternativeCompulsory School Teachers’ Conflict Management Styles in Schoolen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAkdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage209en_US
dc.identifier.endpage230en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster