Yerel Seçimlerde Aday İmajı: 30 Mart 2014 Yerel Seçimleri Öncesinde Isparta Seçmeni Üzerine Bir Araştırma
Abstract
Demokrasinin en önemli unsuru olan seçimlerde seçmenler oy kullanırken
farklı faktörlerden etkilenmektedirler. Özellikle yerel seçimlerde seçmenlerin oy
verme kararlarının belirlenmesinde aday imajı ve aday imajını oluşturan faktörler
önemli bir yer tutmaktadır. Seçmenin zihninde bırakılan izlenimler bütünü olarak
tanımlanan aday imajının seçmen tercihlerine etkisini belirlemek amacıyla, 30 Mart
2014 Yerel Seçimleri öncesinde Isparta ili merkezinde bir anket çalışması
yapılmıştır. Çalışmada; seçmenlerin aday imajına yönelik değerlendirmelerinde
adayın kişisel özellikleri(tecrübe, dürüstlük, çalışkanlık, güvenilirlik), dış görünüşü,
iletişim yeteneği, tecrübesi ve sosyo-kültürel kimliği gibi bileşenleri önemsedikleri,
adayın geleceği gören, uygulanabilir projelerinin olması ve aday olduğu partinin
iktidarda olması gibi özellikleri önemsemedikleri sonucuna ulaşılmıştır. The voters stay under the impact of various factors during the elections that
are the most integral part of democracy. The candidate image and factors building
up this image hold significant impact on the choices of voters particularly before
local elections. This questionnaire study has been maintained before March 30,
2014 Local Elections in district of Isparta so as to measure the impact of candidate
image on the choices of voters that is defined as the whole of impressions left in the
memory of voter. As a result of the study, it has been found out that personal
characteristics (experience, integrity, diligence, trustworthiness), appearance,
communication skill, experience and socio-cultural identity of the candidate have
been attached great attention while prescient attributes of the candidate, his/her
feasible projects and political party in the power have not been considered
significant by the voters.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
16Issue
2Collections
- Cilt 16 : Sayı 2 [6]