Çocuk Edebiyatı Dersinin Çocuk Gelişimi Programı Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlığı Üzerindeki Etkisi
Abstract
Okuma alışkanlığı, toplumu oluşturan en küçük birim olan bireyde
başlayan ve toplumun gelişmişlik kriterleri arasında sayılan en önemli unsurlardan
biridir. Bu çalışma, Düzce Üniversitesi SHMYO Çocuk Gelişimi programında yer
alan öğrencilerinin eğitimini aldığı çocuk edebiyatı dersinin okuma alışkanlıkları
üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, 12 hafta boyunca
yetişkin edebiyatı örnekleri incelenmiş ve gerekli uzman görüşleri doğrultusunda
her hafta bir konu işlenmiştir. Araştırmanın evrenini Düzce Üniversitesi Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi programına bağlı öğrenciler
oluşturmaktadır. Gömleksiz (2004) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması
yapılmış ‘Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum Ölçeği’ ve araştırmacılar
tarafından hazırlanmış ‘Bilgi Formu’ uygulanmış olup 12 hafta boyunca çocuk
edebiyatı dersi altında verilen eğitimde ön testler ve son testler arasındaki fark
incelenmiştir. Çocuk Gelişimi programı birinci sınıf öğrencilerinin çocuk edebiyatı
dersi ile ilgili genel bilgi puan ortalamaları ders ile ilgili eğitim almadan önceki
puan ortalamalarına göre anlamlı derecede artarken, kitap okuma alışkanlığı tutum
ölçeğine ilişkin toplam puanları, ön test ve son test arasında bir miktar artış
göstermiş ancak istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Çalışmanın sonuçlarına
göre; kitap okuma alışkanlığının geliştirilebilir olmasında sağlanacak verimli
desteklerden birinin de çocuk edebiyatı ve Medya dersinin okutulmasının olabileceği
ve bu desteğin öğrencilerin çocuk edebiyatı hakkında bilgi sahibi olmalarını
sağladığı görülmüştür. The Habituation of reading book is most important component which
started on the individuals and respects of the society’s development level. This study
was done to make use and determine effectiveness of Child literature lesson on
reading book habituation which was trained by SHSD student’s in Duzce University
as semiempirical (one-group pretest-posttest design).In this study the adult samples
were analysed along the 12weeks lessons are lectured every weeks of a subject
according to specialist opinions. The horizon of research was composed by Child
Development programme students which were studied department of health services
school Duzce University at 2011-2012 academic year. Scale of Attitude Reading
which validity and reliability was made by Gomleksiz (2004) and Information Form
which was prepared by author were apply and checked of the differences between
first test and last test points along the 12 weeks. It was an expressive changing as
statistical between first and last test points of knowledge about child literature
lesson subsequently, total points of the habituation of reading book was increased
an amount of points betwixt first and last test but this increase don’t marked being
significantly. According the results of study this is determined child literature lesson
is an efficiency assistance factor which was educated being efficiency of habituation
reading and support the having information about this.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
16Issue
2Collections
- Cilt 16 : Sayı 2 [6]