Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, İsmet
dc.contributor.authorErtan, Hayrettin
dc.date2012
dc.date.accessioned2015-04-06T10:46:00Z
dc.date.available2015-04-06T10:46:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3670
dc.description.abstractDünya sektörler sıralamasında dördüncü sırada bulunan turizm sektöründe istihdam edilen çalışan sayısı dünyadaki toplam istihdamın %7,6’sını oluşturmaktadır. Önemli bir istihdam etkisi sağlayan bu sektörde yer alan işletmeler için doğal olarak çalışan verimliliği ile ilgili araştırmalar giderek daha önem kazanmaya başlamıştır. Çalışan verimliliğini etkileyen çeşitli faktörler içinde çalışanların motivasyonları ön plana çıkmaktadır. Zira, iş motivasyonunun yüksek olduğu işletmelerde çalışanların iş tatmini ve performansları daha yüksek, devamsızlık ve işgücü devir oranları gibi olumsuz faktörler ise daha düşük olmaktadır. Bu durum, yüksek işgücü devrine sahip konaklama işletmeleri için konuyu daha da önemli hale getirmektedir. Bu çalışmada Edremit Körfezi’nde bulunan 1, 2, 3, ve 4 yıldızlı 24 otelde çalışan 107 personel üzerinde anket çalışması yapılarak, işgörenlerin motivasyonlarının demografik ve meslekî özelliklerine bağlı olarak etkilenip etkilenmediği araştırılmıştır. Elde edilen bulgular, konaklama işletmelerinde çalışanların iş motivasyonlarının demografik ve meslekî özelliklerine bağlı olarak değişmediğini ortaya koymaktadır. Çalışmada istatiksel araç olarak varyans analizi ve bağımsız t-testi kullanılmıştıren_US
dc.description.abstractThe number of employees working in the tourism sector, which is ranked at fourth in the world, is accounted to % 7,6 of the total employment of the world. Needless to say that, researches related to staff productivity have been getting more significance for establishments in the sector which have important contributions to employment. Motivation of staff looms large between factors affecting staff productivity. This is because that establishments with high staff motivation have higher employee performance and job satisfaction and lower levels of negative factors such as absenteeism and labor turnover. This situation makes the issue more important for establishments with high turnover rates. In the study, questionnaires were applied to 107 permanent employees in 24 accommodation establishments existing in Edremit Bay to examine whether demographic characteristics affect motivation of staff working 1, 2, 3, and 4 star hotels in Edremit Bay. Findings showed that job motivations of staff weren’t affected by their demographic characteristics. Variance analyses and independent t-test were used as a statistical mean in the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş Motivasyonuen_US
dc.subjectİçsel Motivasyonen_US
dc.subjectDışsal Motivasyonen_US
dc.subjectDemografik Değişkenleren_US
dc.subjectMeslekî Değişkenleren_US
dc.titleEdremit Körfezi’ndeki Konaklama İşletmeleri Çalışanlarının İş Motivasyon Düzeylerinin Demografik ve Meslekî Özelliklere Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeEmployees’ Level of Work Motivation in Accommodation Establishments in Edremit Bay in accordance with their Demographic and Professional Characteristicsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Dinar Meslek Yüksekokulu : Balıkesir Üniversitesi, Burhaniye Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage155en_US
dc.identifier.endpage168en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster