“Rasyonel Satın Alma” ve “Boş Zaman Sürecine Ait Alışveriş” Eylemlerinin Birlikte Sergilendikleri Mekânlar : Alışveriş Merkezleri
Abstract
Makale tüketici imajları, tüketim, alışveriş ve boş zaman hakkındadır. Tüketiciler farklı imajlara sahiptirler. Satın alına alışkanlıkları ve tüketim stilleri birbirinden farklı olabilir. Alışveriş de farklı anlamlara sahiptir. Haz sağlayan sosyal bir biçim şeklindeki alışveriş ve zorunlu bir bakım eylemi şeklindeki alışveriş, çağdaş alışveriş eyleminin iki farklı boyutunu yansıtmaktadır. Ayrıca boş zaman, modern dönemde önem kazanmıştır ve boş zamanın tüketimi de artmıştır. Bu yüzden, alışveriş merkezlerini, boş zaman ve sosyal merkezler şeklinde düşünebiliriz. This article is about consumer images, consumption, shopping and
leisure time. Consumers have different images. Their buying habits and
consumption styles can be different from each other. Also, shopping has
different meanings, too. Shopping as a pleasurable social form and shopping
as a necessary maintenance activity reflected different dimensions of
contemporary shopping activity. Shopping centers as modern consumption
cathedrals have included these two dimensions. In addition too, leisure time
has taken importance in the modern era and consumption of leisure time has
increased, too. Thus, we can think shopping centers as leisure and social
centers.
Volume
9Issue
2Collections
- Cilt 9 : Sayı 2 [16]