Medya ve Kültür: Kültürün Medya Aracılığıyla Küreselleşmesi
Abstract
Küreselleşmenin ürünlerinden biri olarak küresel kültür, gitgide
kendine geniş yaşam alanları da bularak yaygınlaşmaktadır. Kuşkusuz,
yaygınlaşmasında kitle iletişim araçlarının rolü yadsınamaz. Küreselleşme
sürecinde aktif rol oynayan medya, medya sahipliği ve küreselleşme
aktörlerinin birlikteliği bağlamında hakim kültürün diğer kültürler üzerinde
başat rol oynamasına imkan sağlamaktadır. Bu doğrultuda çalışma, gerek
yerel, gerekse küresel kültürün medya aracılığıyla yerelliklerin aleyhine
olacak şekilde küreselleştiği varsayımından hareketle sınırlandırılmaktadır.
Çalışmada, küreselleşmenin aktörlerine ait kültürün diğer kültürlere
medya yoluyla benimsetildiği ve yerel kültürlerin medyalar aracılığıyla
küreselleşme sürecinde kendilerini ifade etme imkanı bulduğu yolundaki iki
farklı sorunsalın tartışılması, bununla birlikte yaşam biçimi, tüketim tarzı
olarak alımlanan kültürün medyanın yaydığı küresel kültürün hegemonyası
altında nasıl şekillendiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. The global culture as one of the products of globalisation, is more
and more spreading out widely to new grounds. The obvious role of the mass
media in this spreading can not be denied. Playing an active role in the
globalisation process, on the base of the cooperation of media ownership and
the globalisation actors, the mass media enables the dominant culture to rule
over the other cultures. The starting point of this study is the assumption that
both local and global culture as well are globalizing at the expense of all
localities.The aim of this study is to discuss the claims that the culture of the
globalization actors is imposed on the other cultures, and that local cultures
find the means to express themselves in the globalisation process, further, to
find out how culture as life style, consumption style is transformed under the
hegemony of the global culture mediated by the media.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
10Issue
1Collections
- Cilt 10 : Sayı 1 [12]