Ortaöğretim 9. ve 10. Sınıf Öğrencilerinin Tarih Dersine Bakış Açıları ve Başarıları Arasındaki İlişkiler
Abstract
Ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin tarih dersine karşı bakış açıları, bu dersin işlenişi ve
öğrencilerin tarih dersine yönelik görüşlerini ortaya koyması açısından önemlidir. Bu önem gereği, 9.
ve 10. sınıf öğrencilerine göre tarih dersinin amaçlarını ortaya koymanın ve öğrenciler açısından tarih
dersini daha çekici bir hale getirmenin faydalı olabileceği düşünülerek bu çalışma gerçekleştirilmiştir.
Çalışmanın amacı, 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin tarih dersine karşı bakış açılarını ortaya koymaktır.
Araştırma, Afyonkarahisar il merkezinde bulunan üç farklı Liseden 355 öğrenciyle gerçekleştirilmiş
olup çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Elde edilen verilerin frekans ve yüzde
değerleri hesaplanmış, her bir toplamın ortalamaları alınmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin
tarih dersinin ne ifade ettiği konusunda kararsız kaldıkları, dersin farklı amaçlarının olduğu, yapılan
sunumlara güvenildiği, farklı bakış açıları üzerine yoğunlaşıldığı ve tarihi konuların öğrencilerin
ilgisini çektiği anlaşılmaktadır. High school students opinions concerning perspective of the history course are important as
they give information about how history course is taught in high schools and what the students think
about this course. It is known that research regarding the opinions of the high school students about
objectives of history course for high school students would be beneficial. The aim is point out the
opinions of high school students about the perspective of the history course. The research was
conducted in Afyonkarahisar 3 High schools with 355 students and to collect data questionnaire was
used. In the consequence of the data analyzed it is understood that about the history course of purpose
to be infirmed of purpose, to have all types presentation of the delight students, to reck on made
presentation, to major in a different perspective and to attract attention in history subject.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
11Issue
2Collections
- Cilt 11 : Sayı 2 [12]