Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortam Kullanımının Öğrencilerin Zaman-Kronoloji Ve Değişim sürekliliği Algılama Becerilerine Etkisi
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi öğrenme öğretme
sürecinde çoklu ortam kullanımının öğrencilerin zaman-kronoloji
ile değişim-sürekliliği algılama becerilerini kazanmalarına ve derse yönelik
tutumlarına etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Tek grup ön test-son test yarı
deneysel desen ile gerçekleştirilen araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim
yılında, Sincan İMKB İlköğretim Okulu’nda 7. sınıfa devam eden 27
öğrencinin katılımıyla 5 haftalık bir uygulama sürecinde gerçekleştirilmiştir.
Elde edilen verilerden çoklu ortam kullanımının öğrencilerde zaman ve
kronoloji ile değişim ve sürekliliği algılama becerilerinin gelişimi üzerinde
olumlu yönde bir değişimin gözlenmesine yol açtığı anlaşılmıştır. Ayrıca
sosyal bilgiler dersinde çoklu ortam kullanımının öğrencilerin sosyal bilgiler
dersine yönelik tutumları üzerinde de anlamlı farklılık oluşturacak Şekilde
bir etkisinin olduğu gözlenmiştir. In this study, it was tried to determine the impact of using multimedia
on students’ time-chronology and change-continuity perception skills,
and its impact on their attitudes to the 7. grade social studies teaching and
learning activities. The research, which is in accordance with one group pretest
and post-test quasi-experimental design, was carried out with
participation of 27 7. grade students, who study at Sincan ĠMKB Elementary
School, in 5 weeks process. According to the data obtained from the
research, it is understood that using multi-media brought a positive change on the development of time-chronology and change-continuity perception
skills of students. Beyond, it is observed that in the social studies lesson the
use of multi-media caused a significant change on students’ attitudes to
social studies lesson.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
14Issue
2Collections
- Cilt 14 : Sayı 2 [14]