Hizmet İçi Eğitim Programlarının Ortaöğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, hizmet içi eğitim programlarını
ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda
değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Malatya ili Belediye sınırları
içinde uygun örnekleme yöntemine göre seçilmiş okullarda görev yapan 160
ortaöğretim branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak, hizmet içi eğitim programlarının etkililiğinin belirlenebilmesi için
likert tipi anket kullanılmıştır. Ankette, 30 madde ve bunların gerçekleşme
derecesi ile ilgili “kesinlikle evet, oldukça, kısmen, çok az, kesinlikle hayır”
Seklinde 5’li seçenekler yer almaktadır. Bu seçeneklere verilerin analizinde
kullanılmak üzere 5’ten 1’e kodlar verilmiştir. Anketin alfa güvenirlik
katsayısı 0.95 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde, her bir madde ile
ilgili olarak öğretmen görüşlerinin frekans ve yüzdeleri tablo halinde
verilmiştir. Kıdem, mezuniyet durumu, hizmet içi eğitim programlarının
değerlendirilmesine yönelik sorular varyans analizi ile yoklanmış; farkın
hangi boyutlar arasında olduğunu belirlemek üzere LSD testi kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen veriler sonucunda, orta öğretim okullarında
görev yapan öğretmenlerin hizmet içi eğitim programlarının
değerlendirilmesinde etkinliklere yeterince yer verdikleri; görev yaptıkları
okulun sosyo-ekonomik durumuna, en son mezun oldukları yükseköğretim
kurumuna, mesleki kıdemlerine ve okulların sınıf mevcuduna göre
öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı fark olduğu, ortaya çıkmıştır.
Bu sonuçlara dayalı olarak, hizmet içi programlarının planlanmasına
yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur. The main aim of this research is to evaluate the in-service programs
the views of the secondary school teachers. The sample of the research
consists of 160 secondary school teachers working in the randomly chosen
schools located in the boundary of Malatya Municipality. A likert type
questionnaire was used as a data gathering tool in order to determine the
efficiency of the in-training programs. In the questionnaire there are 30 items
and 5 choices about their application levels as “absolutely yes, quite,
partially, very little, absolutely no”. The codes from 5 to 1 were given to be
used in the analyses of the choices. Alfa reliability coefficient was calculated
as 0.95.
The frequency and percentage of the views of teachers were given in
the form of a table in the data analysis. The data about the working years of
the teachers, education level, questions related to the evaluation of intraining
programs were assessed by variance-analysis; and LSD test was
used to determine the level of difference, In conclusion, it was found out
that, the secondary school teachers give enough time a place to activities
given in the evaluation in-training programs, there is a difference between
the views of teachers according to their socio-economic status, the last high
school from which they graduated, the number of students in their class and
schools
Based on these results, some suggestions have been made about the
planning of in-training programs.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
14Issue
2Collections
- Cilt 14 : Sayı 2 [14]