İlköğretim Okullarında Görev Yapan Kadın Öğretmenlerin Performanslarının Arttırılmasında Okul Yöneticilerinin Etkililiği: Afyonkarahisar İli Örneği
Abstract
Bu çalışma ile ilköğretim okullarında görev yapan kadın
öğretmenlerin performanslarının arttırılmasında okul yöneticilerinin
etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bu çalışmada medeni durum,
görev türü, hizmet yılı ve çocuk sayısı gibi bazı değişkenlerin katılımcılar
üzerindeki etkisi incelenmiştir.
Araştırmaya Afyonkarahisar ilinde bulunan ve 59 ilköğretim
okulunda görev yapan kadın öğretmen, müdür ve müdür yardımcılarından
oluşan toplam 563 kişi katılmıştır. Veri toplama amacıyla araştırmacı
tarafından hazırlanan 32 maddelik bir ölçek geliştirilmiştir. Uygulanan ölçek
sonucunda elde edilen veriler, istatistik program kullanılarak
çözümlenmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek
amacıyla faktör ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Yapılan güvenirlik
çalışmalarına ilişkin bulgular, ölçeğin güvenilir bir yapıya sahip olduğunu
göstermektedir.
Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, ilköğretim okullarında görev
yapan kadın öğretmenlerin performanslarının arttırılmasında okul
yönetiminin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. We seek to expound the efficiency of school administrators in
improving the performance of female teachers, who work in primary
schools. Moreover, in this study, the impetus of variables, such as martial
status, duty specification, year of service and number of children, on
participators were examined.
563 personal, who are composed of principals, assistant principals
and female teachers working in 59 primary schools of Afyonkarahisar
province, participate in this study. A survey consisting of 32 questions was
created in order to collect data. The data obtained from this questionnaire are
analyzed with the help of statistics computer package. A factor and
confidence analysis is conducted in order to determine the structural validity
of the survey utilized in this study. The findings which have been made for
the reliability study have shown that the survey has got a reliable structure.
As the results of the study are explored, it is concluded that school
administrators are effective in improving the performance of female teachers
working in primary schools.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
13Issue
1Collections
- Cilt 13 : Sayı 1 [9]