Afyon Kocatepe Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Ögrencileri ile Farklı Bölümlerdeki Ögrencilerin Serbest Zaman Aktivitelerinin Karşılaştırılması
Abstract
Bu araştırma; Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde eğitim gören, Beden
Eğitimi Spor Yüksek Okulu öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin, serbest
zamanlarında yapmış oldukları aktiviteleri belirleyip karşılaştırmayı amaçlamaktadır.
Rekreasyon çalışmalarının, bireylerde zihinsel performans artısı, yaratıcılık
ve kültürel gelişmeler açısından önemli olgu olarak karsımıza çıkmaktadır. Özellikle
üniversitelerde akademik olarak eğitim alan öğrencilerin, bilimsel ve sosyal hayatta
başarılı olabilmeleri için , akademik alt yapıları yanı sıra , kültürel sosyal ve beceri
donanımları da etken olabilmektedir.
Üniversiteler mesleki eğitim programlarının yanı sıra serbest zaman
değerlendirme etkinlikleri doğrultusunda öğrencilerin yönelimlerini belirlemelidir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak 29 sorudan ve 3 bölümden oluşan bir
anket uygulanmış, elde edilen verilerin frekans, yüzde (%) dağılımı ile
ilişkilendirmelerde; Ki-kare (x) , SSPS programında yapılmış, anlamlılık düzeyleri
0,05 olarak belirlenmiştir.
Uygulanan anket üç bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler kişisel, aile ve
eğitim durumları ile serbest zamanlarını kapsamaktadır. Afyon Kocatepe
Üniversitesinde 2004-2005 Öğretim yılında öğrenim gören 571 öğrenciye
uygulanmıştır.
Araştırmaya katılan Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinden
haftada 26 saat ve üzeri ders alanların oranı %8,4 iken, bu oran diğer bölümlerde
eğitim alan öğrenciler için,%37,1 olarak belirlenmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek
Okulu öğrencilerinden %22,9’ u serbest zamanlarını verimli olarak kullandıklarını
düşünürken, diğer bölüm öğrencilerinin %33,7 sinin bu fikre katıldıkları görülmüştür.
Araştırmaya katılan tüm öğrencilerin %76,0’sı serbest zaman değerlendirme
aktivitelerinde, spor ve oyun etkinliklerini tercih ederken, bu ifadeye karşılık %47,7 si
öncelikli uğraşlarının müzik olduğunu belirtmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek
Okulu öğrencilerinin %30,6 sı serbest zamanlarını değerlendirmek için 2 saat zaman
ayırırlarken, diğer bölüm öğrencilerinin %35,6’sının 1 saat zaman ayırdıkları
belirlenmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinden %51,6 sı serbest
zamanlarında spor aktivitelerini tercih ederken, diğer bölüm öğrencilerinde bu oranın
yalnızca %36,6 olduğu belirlenmiştir.
Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinin yaşamlarından
memnuniyet düzeylerinin, diğer bölümlerde spor aktiviteleri ile uğraşmayanlara göre,
istatistiksel olarak farklılık göstermiştir ( P<0,05).
Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinin, Afyon Kocatepe
Üniversitesi’ni kazandıktan sonra, daha önceden yapmış oldukları aktiviteleri devam
ettirmeleri konusunda, diğer bölüm öğrencilerine göre istatistiksel olarak önemli bir
farklılık bulunmuştur (P<0,05). This study aimes to find and compare the activities of students in their spare
times who are studying in physical education college and other colleges of Afyon
Kocatepe University.
Beside professional training programs, universities should find out the
attitudes of students about the activities in their spare times. Universities of course, is
not the only object of the finding out of the attitudes of students. But it could be seen
thorough the findings that they have some value.
In this study, a querry which was consisted 29 questions and 3 divisions, was
performed and, Khi-square test is performed in Social Sciences Package of Statistics
(SSPS) for the correlations of the frequence and percentiles of the findings, a p value
was considered significant when less than 0,05.
Querry has three divisions. Those divisions are consisted of personal, family,
educational data and activities in the spare times. This querry was performed to the
571 students who were studying in Afyon Kocatepe University in the years of 2004-
2005.
While the rate of taking lessons per week more than 26 hours was 8,4% in the
students of Physical Education College, it was 37,1% in other colleges. 22,0% of the
students in Physical Education College thought that they effectively managed their
spare times, 33,7% of the students in other colleges thought that they effectively
managed their spare times.
While 76,0% of all students preferred sport activities for managing their spare
times, 47,1% of all students mentioned that their preferring activity was music. It
was found that 30,6% of the students of Physical Education College spend 2 hours
for managing the spare times, the 35,6% of students of other colleges spend 1 hour
for managing the spare times. While the 51,6% of students of Physical Education
College preferred sprot activities in their spare times, the rate was the only 36,6% for
the students of other colleges.
xi
The satisfaction level of their lives for the students of Physical Education
College was significantly different when compared to the students of other colleges
who did not interested in sports (P<0,05).
Continuing the activities before and after the university education was
significantly different for the students of Physical Education College when compared
to other colleges (P<0,05).
The rate of watching sport programmes was significantly different for the
Physical Education College Students when compared with the students of other
colleges for the rating of the television programme watch (P<0,05).
Prefferring the sport activities for the students of Physical Education College
were statistically significant when compared to the students of other colleges for the
activities in their spare times (P<0,05)
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [635]