Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkbulut, Gökhan
dc.contributor.authorGede, Fadime
dc.date.accessioned2015-04-21T13:06:40Z
dc.date.available2015-04-21T13:06:40Z
dc.date.issued2005
dc.date.submitted2005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3942
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Afyon Kocatepe Üniversitesi Ahmet Necdet Sezer Araştırma ve Uygulama Hastanesi’nde çalışan hemşirelerin ve aynı hastanede yatan hastaların ilişkilerinde yaşadıkları iletişim problemlerinin nedenleri hakkında görüş, öneri ve beklentilerini belirlemektir. Araştırmanın hemşire grubunu veri toplama süresince (1-30 Nisan 2004) Afyon Kocatepe Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesinde cerrahi yoğun bakım, dahiliye yoğun bakım, cerrahi servisi, kadın hastalıkları ve doğum servisi, dahiliye ve göğüs servisinde çalışmakta olan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 53 hemşire oluşturmuştur. Araştırmanın hasta grubunu, veri toplama süresince (1-30 Nisan 2004) Afyon Kocatepe Üniversitesi Ahmet Necdet Sezer Araştırma ve Uyulama Hastanesi dahili ve cerrahi birimlerinde yatmakta olan ve araştırmaya katılmayı kabul eden ve sınırlamalara uyan 90 hasta oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formları kullanılmıştır. Hemşire grubuna uygulanan anket 38 sorudan oluşmaktadır. Sorular üç ayrı grupta düzenlenmiştir. 1. Grupta hemşirelerin kişisel özellikleri ile ilgili sorular, 2. Grupta hemşirelerin hastalara karşı iletişimlerinde kullandıkları genel tavır ve yaklaşımları ile ilgili sorular, 3. Grupta ise hemşire hasta ilişkisinde iletişim engelleyen etkenlerle ilgili sorular yer almaktadır. Hasta grubuna uygulanan anket 30 sorudan oluşmaktadır. Sorular iki ayrı grupta düzenlenmiştir. 1. Grupta hastaların demografik bilgileri yer alırken, 2. Grupta hemşirelerin hastalara karşı genel tavır ve davranışlarının hastalar tarafından nasıl değerlendirildiğini hedefleyen ve hemşirelerin hastalarla iletişimini geliştirmeleri için hasta görüşlerinin alındığı sorular yer almaktadır. Verilerin değerlendirilmesi bilgisayarda SPSS (Statistical Package of Science) programında gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde Ki Kare testi uygulanmıştır. Sonuç olarak hemşireler hastalarla ilişkilerinin genelde olumlu olduğunu ifade etmişlerdir. Araştırma verilerine göre hemşirelerin bireysel özellikleri ile hastalara karşı genel tavır ve yaklaşımları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Hemşire hasta ilişkisinde iletişimi engelleyen etkenlerin başında kliniklerin fazla kalabalık oluşu yer almaktadır. Genel olarak hastalar hemşirelerin kendilerine karşı genel tavır ve yaklaşımlarını olumlu bulurken, aralarındaki iletişimin de yeterli olduğunu belirtmektedirler. Hastalar da kliniklerin kalabalık olması nedeni ile hemşirelerin kendilerine yeterince vakit ayıramadıklarını düşünmektedirler.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to obtain view, recommendation and expectation of nurses and patients about the reasons of comminucation problems in the relations between nurses works in Afyon Kocatepe University Hospital and the patients who treated in the same hospital. The nurse group of research was consisted of 53 nurses who worked and accepted to join the research, in Afyon Kocatepe University Hospital intensive care unit, clinics of general surgery, gynecology and obstetrics, internal medicine, pulmonary disease at the time interval of data collection (1-30 April 2004). The patient group of research was consisted of 90 patients treated in Afyon Kocatepe University Hospital, accepted to join the research and who had inclusion criterias at the time interval of data collection (1-30 April 2005). The method of data collection was questionnaire forms produced by researcher. The questionnaire form for nurses consisted of 38 questions. Questions organised in three different sections. The questions were about demographic data placed in to the 1st section, the questions were about general attitude and behaviors of nurses to the patiens placed in to the 2nd section, the questions were about obstacles of communication between nurse and patient relation placed in to the 3rd section. The questionnaire of patient group was consisted of 30 questions. Questions organised in two sections. While demographic data was in 1 section, ın the 2nd section, the questions aimed to evaluate patient view for improving the patient nurse communication and general attitude and behavior of the nurses to the patients was how evaluated by the patient. SPSS (Statistica Package of Social Sciences) program was used for the statistical analysis of data Khi square test was used for statistical analysis. P<0,05 was considered statistically significant. Available data suggest that, the correlation between demographic data of nurses and their attitude and behavior was statistically significant. One of the major obstacle of the patient nurse communication was over-crowded of the wards. The data from patients support these results. According to the patients and nurses, the attitude and behavior of nurses were effected patient nurse communications positively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşire-Hasta İlişkisien_US
dc.subjectHemşirelikte İletişimen_US
dc.subjectİletişim Engellerien_US
dc.subjectHemşirelik Eğitimien_US
dc.subjectEmpatien_US
dc.titleCerrahi Servislerinde Hasta-Hemşire İlişkisinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeNurse-Patient Relationship Evaluation at Surgical Clinicsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster