Taşıtlarda AB ve ABD’nde Uygulanan Fren Test Standartlarının İncelenmesi
Abstract
Frenleme etkinliğini değerlendirme konusu her zaman otomotiv mühendisliğinde zor bir konu olmuştur.
Bu yüzden frenleme etkinliğinde kullanılan disk/kampana ve balata ikilisinin gerçek frenleme
performansını değerlendirmek için emniyetli kriterler oluşturulmuştur. Oluşturulan bu kriterler yeni ve
güçlü fren performans ihtiyacını test etmek için geliştirilmiştir. Bunun yanında test maliyetlerini
azaltmak, geliştirme sürelerini kısaltmak, güvenlik problemlerini çözmek, satış sonrası yedek parçaya
olan ilgiyi artırmak, çeşitli araç gruplarını test etmek, müşterilerin endişelerini azaltmak, teknolojik
gelişme sağlamak gibi amaçlar için geliştirilmiştir. Frenleme performansı farklı hız, yük, sıcaklık ve
basınçta ya ataletli dinamometrede ya da gerçek taşıt üzerinde test yapılarak tayin edilmektedir. Braking activity evaluation has always been a difficult subject to handle for automotive engineering.
This is why disk/drum brake and brake lining duo used in braking activity constituted safe criteria in
order to evaluate real braking performance. These criteria were developed for testing new and
powerful braking performance need. In addition, they were also developed for such purposes as
reducing test costs, cutting down development times, solving safety issues, increasing interest in after
sales spare parts, testing various vehicle groups, reducing concerns of customers, and providing
technological advancement. Braking performance is determined by conducting tests either by inertial
dynamometer or on an actual vehicle under various speeds, loads, temperatures, and pressures.
Source
Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiVolume
15Issue
1Collections
- Cilt 15 : Sayı 1 [11]