Şanzımanlarda Dişli Oranı Değişiminin Analizi
Abstract
Taşıt dinamiğini ilgilendiren en önemli güç aktarma organlarında biri şanzımandır.
Araştırmacılar yakıt tüketimini azaltmak, sürüş konforunu arttırmak ve taşıtın performansını
iyileştirmek gibi amaçlarla şanzımanların geliştirilmesi çalışmaktadır. Yapılan çalışmalarda
simülasyon ortamı olarak Msc. Adams, AMSim gibi birçok farklı program kullanılmıştır. Bu
programların başında ise Matlab/Simulink gelmektedir. Bu çalışmada dişli oranlarının taşıta
olan etkilerini incelemek amacıyla Matlab/Simulink ortamında simülasyonlar hazırlanmıştır. One of the most important powertrain, which is related to Vehicle Dynamics, is
transmissions. Researchers are working to develop transmissions due to reduce fuel
consumption, enhance driving comfort and improve vehicle performance. In the previous
studies have been used many different simulation programs such as Msc. Adams and AMSim
as a simulation environment. The most widely used simulation program for vehicle dynamics
is Matlab/Simulink. In this paper, simulations were prepared in the Matlab/Simulink in order
to investigate the effect of gear ratios on the vehicle.