İngilizce konuşma ve yazma güçlüklerinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi)
Künye
Hocaoğlu Nilda Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyonkarahisar İngilizce Konuşma Ve Yazma Güçlüklerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar Örneklemi) Investigation Of The Difficulties Of Speaking And Writing in English (A Sample Of Afyonkarahisar)Özet
Bu araştırmada İngilizce konuşma ve yazma güçlüklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada hem nicel hem nitel araştırma yöntemleri yani karma yöntem kullanılmıştır. Katılımcılar belirlenirken amaçsal örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Nicel araştırmada genel tarama modelinden yararlanılmış ve veri toplama aracı olarak geliştirilen ölçme araçları kullanılmıştır. Nitel araştırmada ise olgubilim çalışması temel alınmış ve verilerin toplanmasında görüşme formu kullanılarak görüşme yönteminden faydalanılmıştır. Veriler nicel ve nitel araştırma yöntemlerine uygun olarak analiz edilmiş ve değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin uygulamaya yönelik İngilizce eğitimi almadıklarından dolayı İngilizce konuşma ve yazmada güçlükler yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, lisede veya üniversitede hazırlık okuyan, yurtdışında bir süre bulunan, ailelerinde İngilizce bilen biri olan ve yabancı arkadaşı olan üniversite öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının, İngilizce konuşma ve yazmada yaşadıkları güçlükler, olmayanlara göre daha azdır. This study was carried out to investigate the difficulties of speaking and writing in English. The participants consisted of academic staff and students at Afyon Kocatepe University. The study population was identified through one of the "purpose sampling" techniques, maximum variation sampling. The study has the characteristics of the quantitative and qualitative research designs, called as mixed method. Two scales for quantitative data and a structured interview form for qualitative data were used. Data was properly analyzed and evaluated through quantitative and qualitative research methods. As a result of the study, the university students are having problems about speaking and writing in English due to the English education which is lack of practice. The students and academic staff who have had a preparatory English class at high school or university, have been abroad before, have a family member knows English and have foreign friends, are having less problems about speaking and writing in English than the ones who don’t have such things mentioned above.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/4105Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]