Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürkmen, Uğur
dc.contributor.authorÜrün, Tolga
dc.date.accessioned2015-10-28T08:14:23Z
dc.date.available2015-10-28T08:14:23Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015
dc.identifier.citationÜrün Tolga (2015). Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyonkarahisar Karşılaştırmalı Tonal Ve Makamsal Dizi Öğretiminin Silahlı Kuvvetler Bando Okulları Öğrencilerinin Bilişsel Gelişimlerine Etkisi. The Effect Of Teaching Comparative Tonal And Modal Sequences On Cognitive Development Of Students At The Band Military Nco Schoolen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/4106
dc.description.abstractAraştırma, Silahlı Kuvvetler Bando Okulları Komutanlığı'nda yürütülmekte olan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Dersi kapsamında teori, kulak eğitimi ve solfej eğitiminin daha nitelikli verilebilmesi, öğrencilerin edindikleri bilgi ve becerileri yaşantılarına uygulayabilmelerini amaç edinmiştir. Araştırma; Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma Dersi almakta olan Bando Okulları Komutanlığı Astsubay Hazırlama Okulu 12. sınıf öğrencilerinin tonal ve makamsal bilgilerini ölçen, Karşılaştırmalı Tonal ve Makamsal Dizi Öğretim Yönteminin, öğrencilerin bilişsel gelişimlerine etkisinin ne oranda olduğunu belirlemeye yönelik betimsel ve yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla, öğrencilerin tonal ve makamsal bilgi düzeylerini belirlemek için öz değerlendirme formu uygulanmıştır. Dersi yürüten eğitimcilerle ise durum tespiti ve elde edilen verilerin değerlendirilmesi için yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler nitel çözümleme tekniklerine göre yorumlanmıştır. Araştırma sürecinde öğrencilerin tonal ve makamsal bilgi ve becerilerinin yetersiz olduğu, araştırmacı tarafından önerilen karşılaştırmalı yöntemin öğrencilerin başarı durumlarında olumlu yönde etkisi olduğu görülmüştür. Araştırmanın, alana katkı sağlayıcı, özgün, Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma Dersi başta olmak üzere, ilgili araştırmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmekte ve bu alanda yapılacak çalışmaların artırılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe study aims at offering more qualified theory, ear and solfege training within the scope of the Musical Hearing, Reading and Writing Class at the Military School of Music and vesting students with the ability to implement the skills and knowledge they have acquired into their daily lives. The study is a descriptive and quasi-experimental study which measures tonal and modal knowledge of students who take the Musical Hearing, Reading and Writing Class at the 12th grade of the Military NCOs School of Music and tries to identify the extent of the effect of the Comparative Tonal and Modal Sequence Teaching method on cognitive development of students. The self-assessment form was applied to determine the level of tonal and modal knowledge level of students to collect data for the study. The structured interview form was applied to determine the situation and to evaluate collected data with trainers of the class. Collected data was interpreted according to qualitative analysis techniques. The study process demonstrated students had insufficient tonal and modal skills and knowledge and the comparative method offered by the researcher had a positive effect on achievement level of the students. The study is considered to be contributory to the field, to be authentic and to provide a source of research and it is recommended to increase the number of prospective studies in this area.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBando Okullarıen_US
dc.subjectSolfejen_US
dc.subjectTonaliteen_US
dc.subjectMakamen_US
dc.titleKarşılaştırmalı Tonal ve Makamsal Dizi Öğretiminin Silahlı Kuvvetler Bando Okulları Öğrencilerinin Bilişsel Gelişimlerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Teaching Comparative Tonal and Modal Sequences On Cognitive Development of Students at the Band Military Nco Schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster