Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYağcı, Safiye
dc.date.accessioned2015-11-12T10:08:35Z
dc.date.available2015-11-12T10:08:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4168
dc.description.abstractEğitim bilimleri alanında yapılan araştırma ve program geliştirme çalışmaları sanat eğitimini de etkilemiş ve müzik eğitimi alanında birçok dalın eğitim bilimleri kapsamında incelenmesine ve eğitiminin verilmesi konusunda daha özenli çalışmaların yapılmasına yol açmıştır. Uygulanmakta olan programların geliştirilmesi, düzenlenmesi ve günün koşullarına uygun veya güncel bir yapı kazandırılması ile yeniliklerin bu programlara yansıtılması da yine önemli bir aşamayı oluşturmaktadır. Bu araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türk Sanat Müziği Ses Eğitimi Ana Sanat Dalında öğrenim gören hazırlık sınıfındaki öğrencilerine verilen ses eğitimi dersine yönelik, ses eğitimi programı hedefleri doğrultusunda, seçilen repertuar üzerinde geliştirilen yeni ses alıştırmaları önermektedir. Yüzyıllardan beri sürmekte olan meşk geleneği günümüz koşullarında gelişen teknolojinin de katkılarıyla nota ve benzeri eğitim araçlarından yararlanılması sonucunda biçim değiştirmiştir. Bunun sonucunda ise eğitim bilimlerinin sanat müziği eğitimine sağlayacağı katkılar da dikkate değer bir hal almıştır.Araştırma, Türk Sanat Müziğinin gelecek kuşaklara aktarılması için kullanılan yöntemleri irdelemesi, bir program dâhilinde repertuarın eğitim materyali olarak kullanılabilirliğinin sağlanmasına hizmet etme amacı taşımaktadır. Alanda yapılacak çalışmalara katkı sağlaması açısından da önemli olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractResearch and program development works had also impact on arts education in the field of educational sciences and led to conduct more attentive studies concerning examining and training within the scope of many educational sciences branches in the field of music education. The development of programs that are being implemented regulated and gaining a current structure or suitable for today’s conditions, reflection to these programs within innovations also constitute an important phase. This research aims to demonstrate new approaches, targeting voice training program, towards students studying in preparatory classes in Afyon Kocatepe University State Conservatory Turkish Art Music Voice Training Main Art Department. “Meşk” tradition that goes throughout the centuries has changed its format as a result of utilization of today’s developing technology’s tools that contribute into not as etc. Consequently, education science’s contributions to art music educations have become remarkable. Research, within a program of repertoires is intended to serve as a training material to upgrade used methods for transferring Turkish Art Music to future generation. Considered that, it is also important in terms of contribution to works that will be done in this field.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/JSS.8096en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk Sanat Müziğien_US
dc.subjectSes Eğitimien_US
dc.subjectMeşk Geleneğien_US
dc.titleTürk Sanat Müziğinde Hazırlık Sınıfı Ses Eğitimi Dersi İçin Bir Repertuar Önerisien_US
dc.title.alternativeA Repertoire Suggestion for Preparatory Class of Vocal Training in Turkish Art Musicen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Devlet Konservatuarı Bölümüen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster