Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzçelik Heper, Fatma
dc.contributor.authorSarıışık, Mehmet
dc.date.accessioned2016-02-09T07:27:02Z
dc.date.available2016-02-09T07:27:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationÖzçelik Heper, Fatma; Sarıışık, Mehmet (2015) Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.Kongre Turizmi Açısından İstanbul İlinin Uluslararası Rekabetçilik Analizi. Cilt:17, Sayı:2, 2015, 85-108en_US
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4216
dc.description.abstractİstanbul tarihi ve doğal güzellikleri, stratejik konumu, kongre pazarına yakınlığı gibi avantajlarına rağmen gerek kongre turisti sayısı gerekse elde edilen gelir açısından hak ettiği yere gelememiştir. Araştırma kapsamında bunun nedenlerini anlamak için en yakın rakipleri olan Berlin, Paris, Barselona, Viyana ve Singapur ile rekabeti ölçtüğü düşünülen 36 faktörle karşılaştırılarak üstün ve zayıf yönleri belirlenmiştir. Araştırma sonucunda İstanbul’un karşılaştırmalı rekabet gücünün rakiplerinden üstün olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. İstanbul tarihi ve kültürel zenginlik, alışveriş imkânı, konukseverlik, ürün çeşitliliği, doğal çevrenin güzelliği ve genel anlamda çekicilik gibi faktörlerde güçlü bulunurken; doğal afetlerin zararsızlığı, savaş ve terör olayları, deniz ve kumsalları, ulaşımın etkinliği, güçlü devlet ve engelsiz bürokrasi, politik yapı, işletmelerin pazarlama-rekabet stratejileri ve altyapı gibi faktörlerde ise zayıf bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIstanbul could not come into its own in the context of both the income and the tourist numbers despite It has some advantages such as historical places and natural beauties, strategic location and adjacency to the convention market. To understand the reasons why the scope of research, superiority and weakness of İstanbul were determined by comparing with the closest competitors Berlin, Paris, Barcelona, Vienna and Singapore on 36 factors is contemplated by that measuring the degree of competition. The research was concluded that comparative competitiveness of Istanbul is not superior than ıts competitors. In addition, historical and cultural richness, shopping facilities, hospitality, variety of products, beauty of the natural environment and general attractivenes have been found strong but harmlessness of natural disasters, war and terrorism, sea and beaches, the efficiency of transportation, powerful state and barrier-free bureaucracy, political structure, the marketing-competition strategies and infrastructure factors have been found weak.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.doi10.5578/JSS.10534en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKongre Turizmien_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.subjectTurizmde Rekabeten_US
dc.subjectDestinasyon Rekabetien_US
dc.titleKongre turizmi açısından İstanbul ilinin uluslararası rekabetçilik analizien_US
dc.title.alternativeIn terms of congress tourism İstanbul province ınternational competitiveness analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSakarya Üniversitesien_US
dc.departmentSakarya Üniversitesi
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster