Cilt 8 : Sayı 1
Recent Submissions
-
Reklâmların pazarlama etiği ve sosyal sorumluluk bilincine göre değerlendirilmesi: Ampirik bir çalışma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006)Reklâmlar, tüketicilerin satın alma kararlarında önemli bir etkiye sahiptir. Reklâmlarda ki yanıltıcı unsurlardan dolayı tüketiciler aldanabilmektedir. Bunun için işletmeler, tüketiciye ve topluma karşı sosyal sorumlulukları ... -
Performans değerlendirme çalışmalarına ilişkin işgören görüşlerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-06)Performans değerlendirme, astları üzerinde etkili yönetim göstermek isteyen yöneticiler için önemli bir araçtır. Bu çalışmanın amacı; performans değerlendirme kavramını teorik açıdan incelenmek ve buna bağlı olarak bankacılık ... -
Çok boyutlu performans değerleme modelleri ve bir balanced scorecard uygulaması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-06)İşletme başarısını tüm yönleriyle değerlendirmeyi amaçlayan performans değerleme modellerinin finansal boyutla birlikte finansal olmayan boyutu da dikkate alınması gerekmektedir. Geleneksel performans değerleme sistemlerinin ... -
Tam sayılı doğrusal programlama ile işgücü planlaması ve bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-06)Bu çalışmada Tokat il merkezinde faaliyet gösteren bir işletmede Tam Sayılı Doğrusal Programlama yardımıyla işletmeye minimum maliyeti sağlayacak işgücü planlaması yapılmıştır. Veriler WINQSB 1.00 paket programı yardımıyla ... -
Merkez Bankası döviz rezervlerinin sosyal maliyeti
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-06)1990’lı yıllar gelişmekte olan ülkelerin birçoğunun derin finansal krizlerle karşı karşıya kaldığı bir on yıl oldu. Bu finansal krizlere karşı gelişmekte olan ülkeler döviz rezervlerini artırarak tepki verdiler. Ancak döviz ... -
Kaizen Maliyetleme Sistemi: Dinamik bir maliyet yönetimi sistemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-06)Kaizen Maliyetleme Sistemi, “yalın muhasebe” kavramı içerisinde yeralan maliyet yönetim sistemlerinden birisidir. Kaizen Maliyetleme Sistemi 1970’li yıllarda geliştirilmiş olup, halen en önemli Japon işletmeleri tarafından ... -
Dış ticaret hadlerinin gelir etkisi: Türkiye üzerine bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-06)Türkiye’de dış ticaret hadlerinin hesaplanmasında kullanılan ihracat ve ithalat değerlerindeki reel değişmelere dayanarak, dış ticarette oluşan kazanç ve kayıpların miktarının ekonomi için belirleyici olması önem kazanmaktadır. ... -
Türkiye’de Devlet Bütçelerinin değişen hedefi: Faiz dışı fazla kavramı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-06)1990’lı yıllarda Türk Kamu Mâliyesi önemli sorunlar yaşamıştır. Hükümetler bunları kendi çabalarıyla çözemedikleri için uluslararası finans kuruluşları ile işbirliği yapmak durumunda kalmışlardır. Bu kuruluşlardan birisi ... -
Vergi afları: Teori ve Türkiye uygulamaları ( “Vergi Barışı” uygulama sonuçları )
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-06)Vergi afları gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde yaygın olarak kullanılmaktadır. Kısa dönemde vergi gelir tahsilâtlarını artırma ve vergi idaresinin ve yargının yükünü hafifletme gibi önemli olumlu etkileri vardır. Uzun ... -
Pazarlama yöneticileri için yeni bir fırsat: Sanal topluluklar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006-06)Bilgisayar ve internet teknolojisindeki gelişim her alanda olduğu gibi işletmeler için de önemli fırsatları beraberinde getirmiştir. Bu fırsatların en önemlilerinden biri de şüphesiz, yeni oluşan sanal pazarlar olmuştur. ... -
Yunanistan İle Türkiye’de uygulanan turizm yatırım teşviklerinin karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2006)Turizm sürekli büyüyen yapısıyla dünyanın en fazla ekonomik değer yaratan üç sektöründen birisi olmakla birlikte turizm yatırımları geri dönüşü uzun yıllar alan, sermaye/hasıla oranı yüksek, siyasal, sosyal, doğal ve ...