Bilimsel Roman Okumanın Öğrencilerin Bilimsel Tutumuna Etkisi
Abstract
Bu araştırmada, bilimsel roman okumanın öğrencilerin bilimsel tutumuna
etkisi incelenmiştir. Örneklemi Ege bölgesinde bulunan bir Üniversitesinin Eğitim
Fakültesi Matematik Öğretmenliği ve Teknoloji Fakültesi Metalurji Bölümü
öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada yarı deneysel kullanılmıştır. 34 öğrenci
Bilimsel Araştırma Yöntemi dersini almıştır. 31 öğrenci hem Bilimsel Araştırma
Yöntemi dersi almış hem de üç bilimsel roman okumuştur. 26 öğrenci kontrol grubu
olarak her ikisini de almamıştır. Veriler Moore & Foy (1997) tarafından geliştirilen,
Demirbaş ve Yağbasan (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan, geçerlik güvenilirlik
çalışması yapılan “Bilimsel Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa
güvenirlik katsayısı 0.76, Spearman Brown korelasyonu 0.84 olarak tespit
edilmiştir. Verilerin analizinde Mann Whitney U ve Kruskal Wallis Testleri
kullanılmıştır. Sonuçta bilimsel roman okumanın bilimsel tutum üzerinde etkili
olmadığı, Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersinin, Bilimsel Çalışma Yapmadaki
İsteklilik ve Fen Bilimlerinin Toplumdaki Yeri ve Önemi alt boyutlarında negatif,
Fen Bilimlerinin Yapısı ve Amacı alt boyutunda ise pozitif yönde etkili olduğu
belirlenmiştir. Purpose of this study is to examine the effects of reading scientific novels
on students’ scientific attitude. Sample is comprised of students in mathematics education department and Metallurgy department in Technology faculty at a
university in Aegean region. 31students attended Scientific Research Course and
read three science fiction novels, 34 students attended the course, 26 students in
control group didn’t attend course and they didn’t read novels. Scientific Attitude
Scale was developed by Moore and Foy (1996) and Demirbaş and Yağbasan (2006)
adapted the scale into Turkish. Cronbach Alpha is 0.76 and Spearman Brown
correlation is 0.84. Mann Whitney U and Kruskal Wallis Tests were used. As a
result reading scientific novels has no effect on students’ attitude towards science.
Course affected students’ scientific attitude negatively in terms of willingness for
scientific research and the importance of science but it affected students positively
about the aim of science.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler DergisiVolume
18Issue
1URI
http://www.sbd.aku.edu.tr/arsiv/c18s1/b7gul%C3%A7inkaraku%C5%9Fvd.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4351
Collections
- Cilt 18: Sayı 1 [12]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Bilimsel Roman Okumanın Öğrencilerin Bilimsel Tutumuna Etkisi
Karakuş, Gülçin (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2014)Bu araştırmada, bilimsel roman okumanın öğrencilerin bilimsel tutumuna etkisi incelenmiştir. Ayrıca çalışmada cinsiyet, mezun olunan lise türü, anne-baba mesleği değişkenlerinin, öğrencilerin bilimsel tutumuna etkisi ... -
Improving pre-service teachers’ science process skills and views about scientific inquiry
Koyunlu Ünlü, Zeynep (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 21.07.2020)Despite the importance of scientific inquiry in science education, research has shown that pre-service teachers have deficiencies in terms of knowledge and skills. This study aimed to improve pre-service teachers’ science ... -
Sosyo-bilimsel konuların işlenmesinde steam uygulamaları
Kolsuz, Selçuk (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada Fen Bilimleri dersinde uygulanan STEAM temelli eğtimin ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin fene yönelik tutumlarına etkisini belirleyerek, öğrencilerin STEAM uygulamaları ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmak ...