Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşilkayalı, Emel
dc.date.accessioned2016-08-02T06:40:39Z
dc.date.available2016-08-02T06:40:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://www.sbd.aku.edu.tr/arsiv/c18s1/b8emelye%C5%9Filkayal%C4%B1.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4352
dc.description.abstractÜlkemizde 2016 yılına kadar okul sosyal hizmetinin başlatılması planlanmaktadır. Bu uygulamanın sağlam temellere dayanması, önleyici hizmetlerin oluşturulması ve uygulamadan yarar sağlayacak olan öğrencilerin, okulların, ailelerin ve toplumun refahının sağlanması açısından önemlidir. Ancak “okul sosyal hizmet sistemi”nin kurulma amacında, çocuk-aile-okul işbirliğinin dışında sadece şiddet öyküsü olan çocukların tespit ve psiko-sosyal yönden desteklenmesine vurgu yapılması, hizmeti sınırlandıracak ve hizmetten sağlanacak faydayı azaltacaktır. Bu nedenle okul sosyal hizmetinin hangi ihtiyaçtan kaynaklandığı, bu uygulama ile hangi sorunlara yönelik çözümler üretildiği, uygulamanın üzerine temellendiği ana yaklaşım ve yeni yaklaşım örneklerinin neler olduğu ve uygulamanın nasıl yapılabileceği hakkında rehberlik eden model örneklerinin bilinmesi gerekmektedir. Bu makalenin amacı, belirtilen konularda bir perspektif sunarak, ülkemizde okul sosyal hizmet birimleri için uygulama çerçevesinin oluşturulmasına katkı sağlamaktır.en_US
dc.description.abstractThe school social service is being planned to start by 2016 in our country. The fact that this implementation is depending upon sound basis is important in terms of having preventive services and ensuring the welfare of students, schools, families and society that will benefit from the implementation. However, apart from the cooperation among children, family and school, the emphasis on only the identification of children with violence stories and psycho-social support for them in the establishment of 'school social service system' will limit the service itself and diminish the expected benefits. Therefore, it must be known why school social school service is needed, what problems this implementation is addressing, what fundamental basis this implementation is depending upon, what new model samples are and what guiding samples in this implementation are. The aim of this article is to contribute to forming an implementation framework for the school social service units in our country by offering a perspective in the topics mentioned above.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/jss.10228en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Sosyal Hizmetien_US
dc.subjectEkolojik Yaklaşımen_US
dc.subjectMüdahaleye Tepki Yaklaşımıen_US
dc.subjectKonsültasyon Modelien_US
dc.subjectAile Terapisi Modelien_US
dc.titleOkul Sosyal Hizmeti Uygulamasında Yaklaşım ve Model Örneklerien_US
dc.title.alternativeThe Approach and Model Samples in School Social Service Implementationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Sosyal Hizmet Bölümüen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.endpage152en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster