Browsing Cilt 10 : Sayı 1 by Issue Date
Now showing items 1-17 of 17
-
Açıklanmış karşılaştırmalı üstünlükler ve bazı rekabet gücü endeksleri: Türk mobilya sektörü üzerine bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Bu çalışmanın amacı, Türk mobilya sektörünün uluslararası alanda rekabet gücünün belirlenmesidir. Türkiye ekonomisinde yaşanan gelişmelerin önemli bir kısmı rekabet gücü açısından olumsuzluk taşımasına rağmen, son dönemlerde ... -
Türkiye’de tarım politikalarındaki dönüşümün kamu bütçesi ve ekonomi üzerindeki etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Dünya ticaretinde tarımsal ürünlerin ve buna bağlı olarak tarım piyasalarının tarihte her zaman önemli bir yeri olmuştur. Türkiye ekonomisinde de uzun yıllar tarım kesimi önemini korumuştur. Ancak 1980’li yıllarda dünya ... -
İşletmelerde halkla ilişkiler işlevinin algılanması: Afyon ilinde hizmet sektöründe bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Halkla ilişkiler işlevi, işletmelerin çevresine uyumuna yardımcı olan ve çalışma ilişkilerini düzenleyerek, sosyal ve ekonomik gelişimlerini destekleyen yönetsel bir fonksiyondur. Halkla ilişkilerin temel konusu “imaj” ... -
Büyük işletmelerin web sitelerinde yer alan misyon ve vizyon ifadelerinin pazar odaklılık açısından incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Stratejik yönetim uygulamalarında misyon ve vizyon ifadeleri, firmanın temel varlık nedenini, değerlerini, hedeflerini ve önceliklerini yansıtan önemli tanımlamalardır. Bu belgelerin ışığında firma, odak olarak belirlenen ... -
Türkiye piyasalarında parametrik riske maruz değer modelinin taşıdığı riskler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Bu çalışmanın amacı, Basel II Uygulamaları doğrultusunda ülkemizde kullanılacak olan Riske Maruz Değer (RMD) Modeline dayalı olarak bankaların piyasa riskine karşılık ayıracağı sermaye tutarının olması gereken değere yakın ... -
Termal turizm işletmelerinde kür hizmetlerinin algılanan önemi: Ege Bölgesi’nde bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Artan küresel rekabette ülkemizin termal turizmden daha fazla pay alabilmesi için, termal turizm işletmelerinin yapısı, işleyişi, müşteri beklenti-memnuniyet düzeyleri araştırılması gereken konular olarak görülmektedir. ... -
Türkiye’de beşeri sermaye kalkınma ilişkisinin bölgesel analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Bu çalışmada, ülke kalkınmasında önemli belirleyicilerden olan beşeri sermayenin, bölgeler bazında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu değerlendirme, beşeri sermayenin o ülkenin bölgelerinin fert başına düşen üretimi içinde ... -
ABD vergi sistemi ve gelir İdaresi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Amerika Birleşik Devletleri, 12,450 trilyon ABD Doları GSYİH’sı (2006 Yıl Sonu Tahmini) ile dünyanın en önde gelen ekonomisidir. Son yıllarda gelişen vergi politikalarının birçoğunun öncülüğünü yapan ABD, vergi sistemi ve ... -
Stratejik projeksiyonlar bağlamında Kobi’lerde finansman araçları kullanımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Bu çalışmanın amacı, özkaynaklar dışındaki finansman araçlarının kullanımında KOBİ’leri ayrıştıran faktörleri incelemektir. Ankara, OSTİM Organize Sanayi Bölgesindeki imalat sanayinde faaliyet gösteren KOBİ’lerin sahipleri ... -
Teoride ve uygulamada fiyat farklılaştırması stratejileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Karını maksimize etmeye çalışan firma, tüketici artığından daha fazlasını almaya çalışır. Bu tür amacı olan firmalar için uygun fiyatlama stratejilerinden biride fiyat farklılaştırmasıdır. Fiyat farklılaştırması teoride ... -
İşletmelerin VZA ile mali tablolarına dayalı etkinlik ölçümü: Metal ana sanayiinde bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Günümüzde yaşanan yoğun rekabet, işletmeleri kaynaklarını etkin ve verimli şekilde kullanmaya, rekabet ettikleri sektör içindeki performanslarını göreli olarak değerlendirmeye ve etkinlik sınırında yer almak için referans ... -
Katılım bankalarının finansal etkinliği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Türk finans sistemine 1980’li yıllarda giren katılım bankaları yıllar itibariyle gelişim göstermektedir. 2005 yıl sonu itibariyle bankacılık kesimindeki payını %2.44, toplam mevduatlar içerisindeki payını %3.33 ve toplam ... -
Muhasebe bilgi sisteminin kurumsallaşma düzeyine etkisi: Sanayi işletmeleri üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)İşletmelerin sürekliliği için en önemli faktör kurumsallaşmadır. Ayrıca, etkin bir bilgi sisteminin varlığı da işletmeler için gereklidir. Bu durum, kurumsallaşma ile muhasebe bilgi sistemi arasında bir ilişkinin varlığını ... -
Getiri aralığının sistematik riskin ölçüsü olan beta üzerine etkileri: İMKB’de bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Getiri aralığının beta tahminleri üzerine etkisine ilişkin çalışmalar yapılmış olmasına rağmen farklı kapanış fiyatlarıyla hesaplanan getirilerin beta tahminleri üzerine etkilerini incelemiş çalışmalara rastlanmamıştır. ... -
Organizasyonlarda algılanan mağduriyetin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Organizasyonlarda algılanan mağduriyetin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik olarak yapılan bu araştırma iki model üzerine inşa edilmiştir. Birinci modele göre algılanan mağduriyetin üç tür bağlılık ... -
Reklam harcamalarının işletmelerin etkinlik seviyesi üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)İşletmeler, içinde bulunduğu rekabet ortamında etkinliğini artırabilmek için çeşitli faaliyetlerde bulunmaktadır. Daha çok satış yapıp daha çok kazanmak isteyen işletmeler reklam yaparak, ekonomik bir fayda elde etmeye ... -
“Risk” kavramından hareketle Türkiye’deki “Sigortacılık” sektörü üzerine değerlendirmeler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2008-06)Bu çalışmada, risk kavramının ne anlama geldiği, hangi kavramlarla ilişkili olduğu ortaya koyulmaya çalışılacak; buradan hareketle, Türkiye’deki sigorta sektöründe neler yapılabileceği üzerine değerlendirmelerde bulunulacaktır.