Cilt 11 : Sayı 2
Recent Submissions
-
Coğrafi ve kent bilgi sistemi uygulamaları ve Afyonkarahisar ili örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)Coğrafi Bilgi Sistemleri ve onun kent bazına indirgenmiş şekli olan Kent Bilgi Sistemleri, bilgi teknolojisinin bir ürünü olarak, kent yönetimleri için hızlı kentleşmenin doğurduğu artan ve karmaşıklaşan sorunların çözümü ... -
Yöneticilerin yönetsel yetkinlik algılamalarına ilişkin bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)Rekabetin yüksek olması, müşteri beklentilerinde yaşanan değişimler, teknolojik değişimlerin çok hızlı yaşanması organizasyonların verimliliklerini ve performanslarını yükseltmelerinde etkinlik sağlayan yetkinlik temelli ... -
Sermaye piyasalarında bulaşıcı ve rekabetçi etki: IMKB bankacılık sektöründe bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na devredilen bankaların, İMKB bankacılık sektörü üzerinde bulaşıcı ve/veya rekabetçi etkiye sahip olup olmadığını araştırmaktır. 1 Ocak 1997 - 31 Aralık 2002 ... -
Kamu denetiminde etkinlik aracı olarak “Ombudsman” ve AB sürecinde KKTC’deki uygulamaya karşılaştırmalı bir bakış
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)Diğer denetim ve yargı kurumlan yanında vatandaşları idarenin özellikle kötü yönetimi karşısında koruyan Ombudsman, Avrupa Birliği’nde (AB) olduğu gibi KKTC’de de bulunmaktadır. Ancak, özellikle AB Ombudsmanı ile ... -
Örgütsel vatandaşlık davranışı ve bilgi paylaşımı arasındaki ilişkiye yönelik bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)Bu çalışmanın amacı, örgütsel vatandaşlık davranışı ve bilgi paylaşımı arasındaki ilişkinin açıklanmasıdır. Bu kapsamda öncelikle literatür taraması yapılmış ve örgütsel vatandaşlık davranışı ile bilgi paylaşımı arasındaki ... -
Kent markası ve marka imajının ölçümü: Afyonkarahisar kenti imajı üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)Bu çalışmada bir kentin marka olmasının gerekleri ve boyutları ile bir kent markasının imajı ele alınmıştır. Bir kentin imajını oluşturan unsurlar aynı zamanda o kent markasının nasıl algılandığını belirleyen unsurlardır. ... -
İki aşamalı stratejik tedarikçi seçiminin bulanık TOPSIS yöntemi ile analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)İşletmeler açısından tedarikçi seçiminin uzun süreli işbirliği içinde olması son derece önemli bir karardır. Günümüz rekabet ortamında bu kararın verilmesi işletmede karar sahibi olan kişilerin grupça değerlendirmesi ... -
Hastane işletmesinde faaliyet tabanlı maliyetleme uygulaması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)Günümüzde sağlık sektöründe hizmet veren işletmeler, rekabetçi pazarlarda devamlılıklarını sürdürebilmek için, maliyetlerin daha iyi ölçülmesi ve yönetilmesi konusunda büyük çaba içerisine girmişlerdir. Ekonomik ve teknolojik ... -
5838 sayılı kanun çerçevesinde çek reeskontlarının vergi matrahı üzerine etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)Bu çalışmanın amacı yapılan yasal düzenlemeler sonucu çeklerin muhasebe ve vergi teorisi açısından incelenerek, reeskonta tabi olması durumunda işletme dönem kârı üzerindeki etkisini göstermektir. Çalışma sonucunda vadeli ... -
Çıktıya (GSMH) para arzındaki büyümenin, faiz oranı oynaklığı ve döviz kuru oynaklığının etkileri: Türkiye örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009)Bir ülkenin GSMH’sını artırmak bütün ülkelerin en fazla enerji harcadıkları konuların başında gelmektedir. Özellikle kısa dönemde para piyasalarındaki belirsizlikler üretim miktarını etkilemektedir. Kısa süreli de olsa ... -
Tekstil ürünleri ihracatında stratejik dış ticaret yaklaşımı: Türkiye ve Çin üzerine bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009-12)Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve Çin için tekstil ürünleri sektöründe Stratejik Dış Ticaret yaklaşımının uygulanabilme durumunun belirlenmesidir. Çalışmada 1996-2007 yılları arasını kapsayan Türkiye ve Çin’e ait tekstil ...