İlkokul öğrencilerinin sosyalleşmelerinde koro eğitiminin rolü
Abstract
Sosyalleşme, yaşam boyu süren bir öğrenme sürecidir. Bu süreç
içerisinde birey, yaşadığı topluma uyum sağlayabilmek için, o toplumun
sosyo-kültürel değerlerini benimser. Bireyin sosyalleşmesi ilk olarak ailede
başlar ve okulda devem eder. Okul, bütün toplumlarda ailenin yanında
bireyin sosyalleşmesini sağlayan en önemli kurumdur. Bu nedenle okullarda
bireylerin sosyalleşmelerine yönelik olarak verilen eğitim çok önemlidir.
Bireylerin sosyalleşmelerine yardımcı olan en kolay yollardan biri korolar
kurmaktır. Korolarda verilen müzik eğitiminin çok yönlü olması, sosyal bir
ortam içerisinde verilmesi ve öğrencide sevgi, saygı, hoşgörü özellikleri
kazandırması, bu eğitimin gerekliliğini ve önemini vurgulamaktadır. Ayrıca
korolar, bireylerin kişisel gelişimleri, aynı duygular içerisinde çevresiyle
iletişim kurmaları, birbirlerini dinleme ve birlikte söylemeleri ve bir koro
kültürü edinebilmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Böylece bireyler
toplumsal eğitimi yaşayarak sosyalleşme fırsatı bulabilirler.
Bu çalışma, bir sınıf korosu üzerine yapılmıştır. Bu sınıf korosundaki
öğrenciler, ilkokul 1. sınıfta koro eğitimine başlamış ve bu eğitimi 4 yıl
boyunca düzenli olarak almaya devam etmişlerdir. Çalışmanın amacı, koro
eğitiminin bu sınıf korosunda yer alan öğrencilerin sosyalleşmelerine ne gibi
katkılar sağladığını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda öğrenci
velileri için bir anket formu, sınıf öğretmeni için de bir görüşme formu
hazırlanmış, anket ve görüşme sorularından elde edilen veriler
değerlendirilerek yorumlanmıştır. Socialization is a lifetime learning period. In that period, individual
accept the socio-cultural values of the society in order to adopt to the society,
where he or she lives in. Socialization of individual starts in the family
then continues at school. School together with the family is the most
important institute which make the socialization of individual.
Therefore, education provided at schools related to socialization of
individual is very important. One of the easiest ways of helping socialization
of individuals is to set up choirs. Having versatile education at choirs in a
social environment and bringing in affection, respect, tolerance to students
are emphasizing the necessity and importance of this education. Also choirs
have great importance in terms of individual development, having
communication with same sense to the surroundings, listening each other,
singing together and having choral culture. As a result, individual socializes
while having social education.
This study is based on a class choir. The students in that class choir
started their choral training at 1st grade and received this training for 4
years regularly. The aim of this study is to prove the contribution of choral
training on socialization of students in that choir. In the direction of this aim,
a survey is applied to the parents of students and an interview form
are prepared to teacher of the class. Data derived from the survey and the
interview form have been assesed and reviewed.
Source
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Volume
1Issue
2URI
http://amader.aku.edu.tr/sayi2/2.%20duygu%20s.at%C4%B1lgan%20%C5%9Feniz%20%C3%B6rdekci.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4428
Collections
- Cilt 1 : Sayı 2 [7]