Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇay, Evgin
dc.contributor.authorÖzbey, Fidan
dc.date.accessioned2017-03-23T07:04:15Z
dc.date.available2017-03-23T07:04:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2149-4304
dc.identifier.urihttp://amader.aku.edu.tr/sayi4/makaleler/evgin%20%C3%A7ay.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4441
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; zihin yetersizliği olan öğrencilere gitarla ritim atma becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini araştırmaktır. Araştırmada eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini belirlemek üzere Tek Denekli Araştırma Modellerinden, Denekler Arası Yoklama Evreli Çoklu Yoklama Modeli kullanılmıştır. Araştırma 1 kız 2 erkek toplam 3 öğrenci ile yürütülmüştür. Eşzamanlı ipucuyla öğretimin gitarla ritim atma becerisinin öğretiminde öğretimindeki etkililiğini değerlendirmek üzere toplu yoklama, günlük yoklama, öğretim ve izleme oturumları düzenlenmiş, değerlendirme için tek fırsat yöntemi kullanılmıştır. Beceri tüm basamakların bir arada öğretimi biçiminde öğretilmiştir. Oturumların tümü bire bir öğretim düzenlemesi biçiminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada hem gözlemciler arası güvenirlik hem de uygulama güvenirliği verisi toplanmıştır. Araştırma bulguları, Eşzamanlı ipucuyla öğretimin zihin yetersizliği olan öğrencilere, gitarla ritim atma becerisinin öğretiminde etkili olduğunu göstermektedir. Öğretim sona erdikten sonra da öğrenilenlerin kalıcılığı değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine rhythm playing with guitar skill to students with intellectual disabilities.. The experimental design of the study was multiple probe design with probe conditions across subjects. The study conducted with tree students (two male, one female) with mental retardation. There were probe, instruction and maintenance sessions in the study. A single oppurtunity format was used to determine the performence level of the subjects during baseline. All of the sessions were conducted individually and total task format was used for instruction. Both inter-observer and procedural reliability data vere collected for the study. Result showed that simultaneous prompting was effective on teaching rhythm playing with guitar skill to students with mental retardation. There was also found that simultaneous prompting was effective on maintaining the acquired skill over weeks after training.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.identifier.doi10.5578/amrj.27877en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel Yetersizliken_US
dc.subjectGitar Çalma Becerisien_US
dc.subjectEşzamanlı İpucu Yöntemien_US
dc.titleZihinsel yetersizliği olan öğrencilere gitarla ritim atma becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğien_US
dc.title.alternativeThe effectiveness of simultaneous prompting procedure on teaching rhythm playing with guıtar skill to students with ıntellectual disabilitiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster