Web Sitelerinin Çeşitli Özellikleri Ve Eğitim Kurumları Web Sitelerine Yansımaları
Özet
Bilgisayarların hemen her alanda gerçek işlevlerini göstermesi ve yaygın olarak kullanılmaya
başlanması internet sayesinde ortaya çıkmaktadır. Artık bilgisayarlar çok kimsenin anlamadığı ve sınırlı sayıda
işler yapmakta kullanılan bir araç olmaktan çıkmış, işletme, sanayi, tıp, eğlence gibi hemen her sektörde hayatı
kolaylaştıran uygulama alanları bulmuştur. Eğitim, gerek bilgisayarlardan gerekse internetten, diğer sektörlerin
yararlandığından daha fazla yararlanma olanaklarına sahiptir. Bunun başlangıcı da okulların web siteleridir.
Web sitelerin tasarımında ve çeşitli özelliklerinin değerlendirilmesinde çok yönlü çalışmalar
yapılmaktadır. Sitelerin yaygınlaşması, herkesin bir şey aradığında önce internette araması ve internete bağlı
yaşamın her gün biraz daha artması; bu sitelerin oluşturulma ve geliştirilmesinde birtakım standartların ortaya
konması gereğini ortaya çıkarmaktadır. Aşağıdaki makale, internetin özgür karakterini ve kişilerin algılama
çeşitliliğini bozmadan, donanım ve yazılım alanındaki gelişmelere paralel olarak web sitelerinin nasıl
değerlendirildiği ve ilerde nasıl değerlendirilebileceği hakkında yapılmış olan bir çalışmadır. Amaç, öncelikle
eğitimcilerin mevcut web sitelerinin geliştirilmesinde ve yeni web siteleri tasarımında bu değerlendirme ölçüt ve
özelliklerinden yararlanmasıdır. Abstract: The internet technology and advances in this technology resulted in widespread uses of computers in
many areas. Computers are not used anymore to perform limited applications to which people are unfamiliar.
Now, they have been used in numerous areas, such as business, industry, medicine, entertainment and so forth
for variety of purposes to facilitate the life. Education is also an important area where both computers and
internet can be used more commonly as compared to the other areas. The most basic use of internet in education
is schools’ websites.
There are studies that investigate designing and evaluating web sites. It is necessary to create standards
about developing websites because the internet is the first means used to search for information. This study was
conducted about how (school) websites can be and will be evaluated based on development in hardware and
software technology. The purpose, first of all, is to propose a list of features and criterion educators can use to
evaluate current websites and to develop new ones.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
1Sayı
1Koleksiyonlar
- Cilt 1 : Sayı 1 [5]