Eğitim Programlarının Hedeflerine Ulaşılması Bağlamında Sınıf Yönetimi Dersinin Öğretmen Adaylarına Olan Kazanımları
Abstract
Eğitim programlarının hedeflerine ulaşılması bağlamında sınıf yönetimi dersinin öğretmen
adaylarına olan kazanımlarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılan bu çalışmada tarama modeli
kullanılmıştır. 2006–2007 akademik yılında, Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi ve Eğitim
Fakültesinde öğrenim gören toplam 1242 üçüncü sınıf öğrencisi araştırmanın evrenini, evrenden yansız
olarak seçilmiş 505 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, likert tipi
maddelerden oluşan anketle toplanmış ve veriler SPSS for Windows programıyla analiz edilmiştir.
Yapılan çalışma sonucunda, eğitim programlarının hedeflerine ulaşılması bağlamında öğretmen
adaylarının sınıf yönetimi dersinden, özellikle; disiplin ile öğretimin dengede tutulması, zaman kullanımı,
sınıf kurallarını belirleme, sınıf yönetimini etkileyen sınıf içi ve dışı değişkenler, iletişim, demokratik
tutum, motivasyon ve özdisiplin, rehberlik, model olma, arkadaşça davranma, demokratik ve özgür sınıf
ortamı, açık, sade, anlaşılır dil kullanımı, uygun sınıf yönetim modeli kullanımı, sınıfın fiziksel özellikleri
ve yerleşim düzeni, sınıf ve okul ortamında çeşitli fiziksel donanım ve yerlerin olması vb. konularda
önemli kazanımlar elde ettikleri tespit edilmiştir. Ayrıca sınıf yönetimi dersinin, kadın öğretmen adayları
üzerindeki kazanımlarının daha fazla olduğu belirlenmiştir. In this paper, which is in a descriptive scanning model, it is aimed to determine teacher
candidates’ acquisitions from classroom management lesson in the aspect of the achievement level of the
curriculum. The sample of this study consists of 505 third class students of Faculties of Education and
Technical Education that were selected randomly from the population. Data were collected through a
likert type scale and analyzed by SPSS for Windows program. As a result of this study, it was determined
that the most prominent acquisitions of teacher candidates from classroom management lesson in the
aspect of the achievement level of the curriculum is as follows; balancing between discipline and
teaching, using time, determining classroom rules, inside and outside variables that effect on classroom
management, communication, democratic attitude, motivation and self-discipline, guidance, modeling,
fraternization, democratic and free classroom environment, using a clear, plain and understandable
language, using appropriate classroom management model, physical features and location of classroom,
and the necessity of some physical equipments and places in classroom and school. Besides, it was
determined that female teacher candidates had more acquisitions from classroom management lesson.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
1Issue
2Collections
- Cilt 1 : Sayı 2 [8]