İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Felsefesiyle İlgili Görüşleri
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitim felsefesiyle ilgili
görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Uşak merkezinde bulunan İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden
seçilen 290 öğretmen çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Öğretmenlerin eğitim felsefesiyle ilgili görüşlerini
ölçmek üzere geliştirilen ve güvenirliği 0,84 bulunan Likert tipi 40 maddelik bir ölçek kullanılmıştır. Araştırma
hipotezlerini test edebilmek için tek faktörlü ANOVA testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin temel eğitim
felsefesiyle ilgili görüşleri desteklemişlerdir ve bazı değişkenler açısından da anlamlı farklılıklar bulunmuştur. The purpose of this research is to reveal the opinions of primary school teachers related to the
philosophy of education in the province center of Uşak. The sample of the study is 290 primary school teachers
selected from seven different primary schools in the province center of Uşak. A likert-type scale was employed
to measure the opinions of primary school teachers regarding the educational philosophy with 40 items and 0.84
Cronbach reliability coefficients. One-way ANOVA tests have been run to test the research hypotheses. In the
end, primary school teachers strongly supported main educational philosophy approaches and also there were
some significant differences found in some independent variables.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
1Issue
2Collections
- Cilt 1 : Sayı 2 [8]