Statik ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisi
Abstract
Bu çalışmada aynı kesit alana ve dış ölçülere sahip farklı kesit geometrilerinde tasarlanmış alüminyum
profil yapıların eğilme, burulma ve çarpışma enerjisi sönümleme kabiliyetlerinin kıyaslanması ve
performans değerlendirmeleri yapılmıştır. Bu amaçla oluşturulan geometriler beş adet silindirik ve dört
adet kare kesitli olarak iki gruba ayrılmıştır. Dış hat ölçüleri aynı olan geometriler, kesit alan miktarları
aynı olacak şekilde değişken iç kesit tasarımlarına sahiptir. Sonlu elemanlar metodu kullanılarak profil
yapıların farklı tip yük altındaki mekanik davranışları incelenmiştir. Analiz sonuçları, Eğilme ve döndürme
yükleri altındaki Maksimum von-misses gerilmeleri, rijitlik değerlerinin kıyaslanması, çarpışma
testlerinde ise Maksimum ve ortalama çarpışma kuvvetleri, Sönümlenen enerji ve Spesifik enerji
sönümleme oranlarının kıyaslanması olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada eğilme ve burulma yüklerinde
yüksek performans gösteren profil yapıların eksenel çarpışma yüklerinde daha düşük performans
gösterebildiği görülmüştür. In this paper, Mechanical behavior and performance of aluminum extruded tubes which have same
cross-sectional area and length, have been investigated under bending and torsion static loading and
dynamic axial loading. Nine Tube geometries have been classified in two groups, five are “Circular” and
four are “Square”. Each tube in the groups has same outer dimensions, lengths, cross sectional area and
thickness with other one but has singular design of internal geometries. The investigation has been
performed using by Finite Element Methods to derive and compare the maximum von-mises stress,
deformation, structural stiffness, maximum/average crashing force, internal (absorbed) energy and
Specific Energy Absorption ratio of the each tube under static and dynamic loading. In the study, it has
been shown that the some type of tubes which has a greater strength performance under static
loading, not passed the average values of the others under dynamic axial loading.
Source
Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiVolume
17Issue
1URI
http://fenbildergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/04/015901-264-273.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4610
Collections
- Cilt 17 : Sayı 1 [41]