Alın Levhalı Moment Birleşimlerin Sonlu Elemanlar ile Analizi
Abstract
Sonlu elemanlar analiz çalışması, deneysel çalışmaya göre birçok avantaj içermektedir. Sonlu eleman
metodu, deneysel çalışmanın maddi külfeti ve cihaz kalibrasyon problemleri olmaksızın yapılan etkili ve
ekonomik bir yöntemdir. Birleşimin genel davranışı, moment-dönme ilişkisi, tüm mesnette oluşan
gerilme ve şekil değiştirme dağılımı, bulonlarda ön-germe etkisi, alın levhası davranışı, panel bölgesi ve
bulonların davranışı, alın levhası ile kolon başlığı arasındaki sürtünme kuvvetleri gibi deneysel çalışmada
tespit edilmesi zor bir çok hususun incelenmesine olanak sağlar. Bu çalışmada ön-germe uygulanmış alın
levhalı kolon-kiriş birleşimleri için sonlu elemanlar modeli oluşturulmuştur. Modelleme çalışması her
adım için detaylı olarak anlatılmıştır. Sayısal modelin oluşturulmasında ANSYS yazılımı kullanılmıştır.
Model çalışması; elemanlar arasında sürtünme, kayma, bulon ön-germe, malzemede ve geometri de
lineer olmayan davranış durumunu kapsamaktadır. Model çalışması ile elde edilen moment-dönme
grafiği, literatürde bulunan deneysel çalışmalardan elde edilen moment-dönme grafikleri ile
kıyaslanarak sonlu elemanlar çalışması doğrulanmıştır. There are important advantages of studying finite element analysis compared to experimental test.
Finite element method is very effective and economic tool without any calibration problem of
experiment devices. Overall behavior of joint, moment-rotation relation, stress-strain distribution, pretension
effect on bolts, end-plate behavior, panel zone and bolt behavior, friction-sliding between
column flange and end-plate can be determined easily, which are difficult to measure at experimental
study. In this study, 3D finite element model for steel pre-tensioned bolted end-plate connection was
developed. All explanations about the numerical model were given in detail. ANSYS software was used
for modeling study. Material and geometric non-linearity, sliding and friction effects between end-plate
and column face, pre-tensioning effect of bolts were included into finite element model. Obtained
moment-rotation curve was compared and verified by experimental result found in literature.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiVolume
17Issue
2URI
http://fenbildergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/10/025602-646-657.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4657
Collections
- Cilt 17 : Sayı 2 [53]