Müziksel işitme okuma ve yazma dersi eğitimcilerinin teknoloji odaklı öğretim materyallerini kullanım durumu ve yeterlilikleri
Abstract
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma dersi, mesleki müzik eğitimi veren
kurumların temel alan dersidir. Bu ders sayesinde öğrenciler teorik bilgiler
edinecek, çalma söyleme becerilerinde doğru sesleri kullanacak, ritmik
saymayı öğrenecek, duyduğu ezgileri notaya alabilecek, ulusal ve uluslararası
nitelikteki ezgileri ve ezgilerin getirdiği kültürleri tanıyacaktır.
Güzel Sanatlar Liseleri müzik bölümlerinde, alan dersleri içerisinde
geniş bir konu içeriğine sahip olan ve hedeflediği kazanımlar açısından yoğun
olan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma dersi, teknoloji materyallerinin
derslerde kullanımında, görsel ve işitsel duyu organlarına hitap edeceği için,
öğretimi kolaylaştıracağı, kalıcı öğrenmeyi sağlayacağı ve zaman açısından
tasarruf sağlayacağı bilinmektedir.
Bu çalışmada; veriler yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla elde
edilmiş, Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Dersi derslerinde eğitimcilerin
teknoloji materyalleri kulanım durumları ve kullanış yöntemleri incelenmiş,
teknoloji materyallerini kullanmıyorlarsa nedenleri tespit edilerek,
yeterliliklerine katkıda bulunacak öneriler sunulmuştur.
Sonuç olarak eğitimciler tarafından program içerisinde var olan
teknoloji odaklı kazanımların yetersiz olduğu, eğitimcilerin çoğunluğunun
mezun oldukları üniversitelerde teknoloji odaklı materyalleri kullanmaya
yönelik ders almadıkları, konu ile ilgili seminer, hizmet içi eğitim gibi
faaliyetlerin yapılmadığı ortaya çıkmıştır. The lesson of developing musical ear, reading and writing is the basic
one of the institutions which educate the professional music. Through this
lesson, students will obtain theoretical knowledge, will use correct voices in
the playing- singing skills, will learn rhythmic counting, will be able to write
down the music he or she hears, will learn national and international character
of tunes and culture which are brought by melody.
It is known that, in the music departments of Fine Art High School,
musical hearing-reading-writing lesson which has extensive subject and is
targeted in terms of achievements, the usage of technological materials which
addresses to visual and auditory sense organs, facilitates the learning,
provides the permanent knowledge and saves the time.
In this study; data was obtained by the help of structured interview
form, the case of usage of technological materials and methods by educators
of musical hearing-reading-writing lesson were investigated, the reasons were
identified if technological materials had not been used , recommendations
were taken to contribute into their sufficiency
As a result, It has become clear that the technology-based
acquisitions in the program are inadequate, The majority of educators had not
taken courses to use technology-oriented materials at universities they
graduated, Seminars and in-service training related to the subject had not been
conducted.
The study; will suggest educators how to use technological materials
in the musical hearing-reading-writing lessons, it is thought to be very
important in terms of contribution into this field.
Source
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Volume
3Issue
6URI
http://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/07/9.-osman-%C3%B6zdemir_6sayi.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4683
Collections
- Cilt 3: Sayı 6 [5]