Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkan Tektaş, Öznur
dc.contributor.authorHeljic, Sabina
dc.date.accessioned2017-11-07T08:06:07Z
dc.date.available2017-11-07T08:06:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationÖzkan Tektaş, Ö , Heljic, S . (2016). TÜKETİCİ MİLLİYET MERKEZCİLİĞİ VE DÜŞMANLIĞININ KÜLTÜREL BENZERLİK ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ: BOSNA HERSEK UYGULAMASI . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 18 (2) , 65-78
dc.identifier.urihttp://iibfdergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2016/11/18_2_5.MAKALE.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4690
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/26566/519581
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tüketicilerin milliyet merkezcilik ve düşmanlık düzeylerinin satın alma niyeti üzerindeki etkilerinin kültürü benzer ve benzer olmayan ülkeler arasında farklılık gösterip göstermediğini araştırmaktır. Bu çerçevede önerilen modeli test etmek amacıyla Bosna Hersek’in farklı şehirlerindeki hane halkı üzerinde araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, yüz yüze anket yoluyla 300 katılımcıdan veri toplanmıştır. Uygulanan Çoklu Regresyon Analizi’ne göre tüketicilerin milliyet merkezciliğinin yabancı ürünleri satın alma niyetini olumsuz yönde etkilediği bulunmuştur. Sonuçlar Bosna Hersek’teki tüketicilerin Sırbistan’a ve Hollanda’ya karşı savaş ve ekonomik düşmanlığın var olduğunu göstermektedir. Aynı zamanda, savaş ve ekonomik düşmanlığın yabancı ürünleri satın alma niyetini olumsuz yönde etkilediği tespit edilmiştir. Yapılan Chow Testi sonucunda ülkelere ait eğim ve katsayılarının anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, kültürel benzerliğin milliyet merkezcilik ve düşmanlığın yabancı ürünleri satın alma niyeti üzerindeki olumsuz etkisini azalttığı, savaş düşmanlığının yabancı ürünleri satın alma niyeti üzerindeki olumsuz etkisini ise azaltmadığı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate whether the impact of consumers’ ethnocentrism and consumer animosity on their purchase intention toward foreign products differs between culturally similar and dissimilar countries. In this context, the proposed model was tested on a sample of Bosnian households in the different cities. The data was collected from 300 participants. The results showed that consumer ethnocentrism has a negative impact on purchase intention toward foreign products. Results also showed that Bosnian consumers feel both war and economic animosty towards Serbia and Netherlands. Further, consumers’ war and economic animosity have a negative impact on their purchase intention toward foreign products. Cultural similarity between consumers’ home and foreign product’s country has a weakening effect on the negative impact of consumers’ ethnocentrism and economic animosity on their purchase intention toward foreign products but does not have a weakening effect on the negative impact of war animosity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMilliyet Merkezciliken_US
dc.subjectSavaş Düşmanlığıen_US
dc.subjectEkonomik Düşmanlıken_US
dc.subjectSatın Alma Niyetien_US
dc.subjectKültürel Benzerliken_US
dc.titleTüketici milliyet merkezciliği ve düşmanlığının kültürel benzerlik çerçevesinde incelenmesi: Bosna Hersek uygulamasıen_US
dc.title.alternativeInvestigating consumer ethnocentrism and consumer animosity in the context of cultural similarity: Bosnia and Herzegovina applicationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster