Türkçe dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırma Türkçe Dersi Öğretim Programlarının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Afyonkarahisar Merkez ve ilçelerinde görev yapan 30 birleştirilmiş sınıf öğretmeninin görüşleri alınarak elde edilmiştir. Türkçe Dersinin birleştirilmiş sınıflarda okutan öğretmenlerin; program hakkındaki görüşleri, programdan beklentileri, dersin işlenişi esnasında karşılaştıkları güçlükler görüşme yöntemi kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerine uygun analiz edilerek değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda, birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin Türkçe Dersi Öğretim Programını; öğrenciyi merkeze alan, günün şartlarına göre olumlu bir program olarak değerlendirdikleri görülmüştür. Ancak müstakil sınıflarda uygulanan Türkçe Dersi Öğretim Programının, farklı koşullardaki birleştirilmiş sınıflarda uygulanmasında; kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme değerlendirme boyutlarında bazı sıkıntılarla karşılaşıldığı görülmüştür. Aynı zaman da Türkçe Dersi Öğretim Programı hakkında birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda, programda yapılabilecek değişikliklere yönelik önerilerde bulunulmuştur. Thisresearch is a qualitativestudythat is done toassesapplicability of Turkishstudiescurriculum in multıgradeclassesaccordingtoteacherviews. The data of thisresearch is acquiredfrom 30 classroomteachersworking in center of Afyonkarahisar anditscounties. Multigradeclassroomteacher’sviewsaboutthe program, expectationfromthe program, difficultiesduringteachingaretriedtodefinedbyusinginterviewmethod..Intheinterviews, “Teacherinterview form” preparedbytheinvestigator as semi-structuredthatwasbased on expertopinions isused.
At theend of thestudytheresulting data wereanalyzed inaccordancewithqualitativeresearchmethods. Inconclusion, It is observedthatMultigradeclassroomteachersassessTurkish Language Teaching Program; positivellylikethestudentcentered program. However, it wasobservedthatsomedifficulties incontent, teaching-learningprocesses, measurementandevaluationareencounteredduringtheimplementation of Turkish Language Teaching Program, applied in independentclasses, in multigradeclassroomsunited in differentconditions. At thesame time, suggestionsweregivenaboutTurkishTeaching Program, Inaccordancewiththeopinions of multigradeclassesteachers
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]