Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorYılmaz, Aliye Hüran
dc.date.accessioned2017-11-30T13:01:21Z
dc.date.available2017-11-30T13:01:21Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4734
dc.description.abstractBu araştırma Türkçe Dersi Öğretim Programlarının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Afyonkarahisar Merkez ve ilçelerinde görev yapan 30 birleştirilmiş sınıf öğretmeninin görüşleri alınarak elde edilmiştir. Türkçe Dersinin birleştirilmiş sınıflarda okutan öğretmenlerin; program hakkındaki görüşleri, programdan beklentileri, dersin işlenişi esnasında karşılaştıkları güçlükler görüşme yöntemi kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerine uygun analiz edilerek değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin Türkçe Dersi Öğretim Programını; öğrenciyi merkeze alan, günün şartlarına göre olumlu bir program olarak değerlendirdikleri görülmüştür. Ancak müstakil sınıflarda uygulanan Türkçe Dersi Öğretim Programının, farklı koşullardaki birleştirilmiş sınıflarda uygulanmasında; kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme değerlendirme boyutlarında bazı sıkıntılarla karşılaşıldığı görülmüştür. Aynı zaman da Türkçe Dersi Öğretim Programı hakkında birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda, programda yapılabilecek değişikliklere yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThisresearch is a qualitativestudythat is done toassesapplicability of Turkishstudiescurriculum in multıgradeclassesaccordingtoteacherviews. The data of thisresearch is acquiredfrom 30 classroomteachersworking in center of Afyonkarahisar anditscounties. Multigradeclassroomteacher’sviewsaboutthe program, expectationfromthe program, difficultiesduringteachingaretriedtodefinedbyusinginterviewmethod..Intheinterviews, “Teacherinterview form” preparedbytheinvestigator as semi-structuredthatwasbased on expertopinions isused. At theend of thestudytheresulting data wereanalyzed inaccordancewithqualitativeresearchmethods. Inconclusion, It is observedthatMultigradeclassroomteachersassessTurkish Language Teaching Program; positivellylikethestudentcentered program. However, it wasobservedthatsomedifficulties incontent, teaching-learningprocesses, measurementandevaluationareencounteredduringtheimplementation of Turkish Language Teaching Program, applied in independentclasses, in multigradeclassroomsunited in differentconditions. At thesame time, suggestionsweregivenaboutTurkishTeaching Program, Inaccordancewiththeopinions of multigradeclassesteachersen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBirleştirilmiş Sınıfen_US
dc.subjectTürkçe Dersien_US
dc.subjectYapılandırmacılıken_US
dc.titleTürkçe dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAssessment of applıcabılıty Turkish studies curriculum inmultigrade classes according to teacher viewsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster